• Äldre 4 Apr 18:14
    2793 visningar
    2 svar
    2
    2793

    Våga försöka igen efter två MA samt en abort pga trisomi 13?

    Letar efter andra i samma sits. Har haft två MA i ve 7 samt nu en abort v 14 pga trisomi 13. Är 41 år och det känns motigt. HAr en 7-åring och blir relativt lätt gravid fortfarande, men det vill sig inte. Är just nu väldigt rädd fortsätta försöka. Orkar inte en abort till pga trisomi. Tankarna som snurrar: är det kromosomfel på alla äggen jag har kvar, el vågar vi försöka en sista gång? Känns så ensamt för det är svårt prata med vännerna då de inte förstår, jag känner mig väldigt ensam i min situation. Men härinne verkar det gå hitta andra i samma sits. Är det här rätt tråd följa med i eller finns det någon annan tråd jag bör hoppa in i? Tacksam för alla tips och peppande historier där det gått bra efter flera missfall.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-04 18:15
    Oj, trodde jag svarade i en annan tråd, men det blev en egen tråd. Inte så bra koll på hur det här forumet fungerar...

  • Svar på tråden Våga försöka igen efter två MA samt en abort pga trisomi 13?
  • Äldre 3 Jul 02:12
    #1

    Förstår din rädsla. Jag är 42 och hade en jobbig MA som upptäcktes vid KUB. Trots två omgångar med cytotec ville inte allt komma ut, och till slut fick jag kraftiga blödningar och fick läggas in på sjukhus några dagar. Efter det bestämde vi oss för att inte krångla mer med eventuella graviditeter.

    Men sen blev jag oplanerat gravid efter några månader, så nu är jag i vecka 10 och är nervös för att det ska vara något allvarligt fel på barnet så att jag måste genomgå en abort igen.

    Samtidigt känns det spännande att kanske få en ny liten bebis igen, en sladdis. Men med tanke på min ålder och alla ökade risker vågar jag knappt tro att det ska lyckas. Vill inte berätta för någon eftersom det känns så osäkert. 

    Hur har det gått för dig? Vågade ni försöka igen?

  • Äldre 13 Jul 16:39
    #2

    Vill du ha fler barn så klart att du måste försöka igen! Det verkar oerhört osannolikt att två foster på raken skulle ha Downs. Det är säkert tredje gången gillt!

    Lycka till båda två!

Svar på tråden Våga försöka igen efter två MA samt en abort pga trisomi 13?