• Nalle Puh M

Är det någon som har erfarenhet av bauhaus billigaste laminatgolv?

ja som rubriken lyder behöver jag hjälp med att avgöra om vi vågar satsa på dessa golv från bauhaus? Easysnap 6 mm Valnöt för 29kr kvadraten.

kvaliteen verkar vara ok då det är klassat för offentliga utrymmen men jag tänker på om det är lätt att lägga? inte glipar osv?

• Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av bauhaus billigaste laminatgolv?
  • snorkan

Jag skulle inte våga, möjligen till en lekstuga, man får vad betalar för stämmer inte alltid men jäkligt ofta

• Malinn81

Minns inte vad vårt heter, finns nog på Bauhaus än. Svarta laminat plattor som ser ut som klinkers. Iallafall fanns två varianter en dyr och en billig. Vi frågade säljaren vad som var skillnaden men det fanns ingen så vi tog billiga sorten. Redan direkt när det var fast klickat på golvet blev de skitlätt repor. Räckte att en köksstol med möbeltass hade ett gruskorn under och stolen flyttades utan att lyftas. Tappar man en mattallrik blir det ett stort avskavt märke där den svarta ytan blir vit runtomkring och det blir ett hål, synlig nerbuktning. Världens sämsta golv som vi ångrade efter någon vecka bara. Ni kan iofs ha mer tur än vi

• ploffsan

Undvik laminatgolv! De är skamliga och blir fula med åren. Satsa på parkettgolv eller linoleumplattor istället.

Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av bauhaus billigaste laminatgolv?