• Anonym (söka hjälp)

Jag har bestämt mig för att söka hjälp för mitt alkoholmissbruk

Jag har bestämt mig för att söka hjälp för mitt alkoholmissbruk.

Jag och alkohol är ingen bra kombination och jag vill inte riskera att mista min partner.

Min kropp har börjat tagit stryk känner jag.

• Svar på tråden Jag har bestämt mig för att söka hjälp för mitt alkoholmissbruk
  • Anonym (!!!!)
    {#emotions_dlg.flower} Vill bara peppa dig. Svårt kommer det att bli. Finns inget "fix".
    Men bara att uttala orden "jag är alkoholist - och jag vill inte vara det" för sig själv varje morgon och kväll hjälper faktiskt. Jag känner många människor som slutat dricka. Vinsterna: bättre ekonomi, utseende, ork. Särskilt kvinnor åldras av alkoholmissbruk.
  • Anonym (söka hjälp)

Jag försöker att hålla en bra fasad utåt men innerst inne är jag rädd för att min partner ska lämna mig samt att jag ska dö i förtid i unga år.

• Ganyca

Hur gammal är du? Tjej/kille? Försöker också sluta dricka. Hur länge har du haft problem?

• Anonym (söka hjälp)
    Ganyca skrev 2014-04-04 21:31:33 följande:
    Hur gammal är du? Tjej/kille? Försöker också sluta dricka. Hur länge har du haft problem?
    Jag är kvinna på drygt 30 år.
    Har haft problem med alkoholdrickande sen unga år men det har blivit mer påtagligt nu.

• Anonym (!!!!)
    Anonym (söka hjälp) skrev 2014-04-04 21:34:51 följande:
    Har haft problem med alkoholdrickande sen unga år men det har blivit mer påtagligt nu.

Vägen ut finns. Orkar du tänka tanken att du måste bli helnykter?
  • Ganyca
    Anonym (söka hjälp) skrev 2014-04-04 21:34:51 följande:

Ok, jag är tjej på 27. Har alltid druckit ofta (varje helg) och mycket sen tonåren, men inte förrän senaste 6-8 månaderna det verligen spårat ur. Även om jag varit nykter emellanåt också men när jag väl dricker så är det inte vackert.
  • Anonym (söka hjälp)
    Ganyca skrev 2014-04-04 21:40:31 följande:

Ok, jag är tjej på 27. Har alltid druckit ofta (varje helg) och mycket sen tonåren, men inte förrän senaste 6-8 månaderna det verligen spårat ur. Även om jag varit nykter emellanåt också men när jag väl dricker så är det inte vackert.
    Så är det för mig med.
    Jag blir en helt annan person när jag dricker alkohol.
  • Ganyca
    Anonym (söka hjälp) skrev 2014-04-04 21:44:30 följande:
    Så är det för mig med.
    Jag blir en helt annan person när jag dricker alkohol.

Same. Blir lätt jävlig på min sambo och ringer till min pappa och är helt hysterisk så han får komma och hämta mig :S Pinit, lixom. Ändå ska jag på skiten.Till och med blivit inkörd till psyk två ggr när jag varit full och helt utom mig. Men har ju andra problem som ligger bakom som har lett till att jag börjat dricka.
  • Anonym (söka hjälp)

Just nu känns det som att jag inte vill leva längre men jag hoppas på att kunna vända det till något positivt.

Jag antar att jag har en stark livsvilja trots allt?

• Anonym (!!!!)
    Anonym (söka hjälp) skrev 2014-04-04 22:05:12 följande:
    Just nu känns det som att jag inte vill leva längre men jag hoppas på att kunna vända det till något positivt.

Jag antar att jag har en stark livsvilja trots allt?
    Det är ju starkt att  erkänna sitt problem. Grattis!
Svar på tråden Jag har bestämt mig för att söka hjälp för mitt alkoholmissbruk