• Pirum

Viktklubb, Matdagboken, Lifesum eller något helt annat?

Jag använder just nu Lifesum eftersom appen är så smidig men jag saknar forum och receptbiten man får i matdagbok.se och viktklubb.se och funderar på att byta. 

Är det någon som kör/har kört viktklubb eller matdagboken i mobilen? Är det vettiga appar? En sjuk fördel med lifesum är att man kan scanna in ett livsmedels streckkod och slipper alltså manuellt lägga till nya livsmedel. Funkar det på matdagboken och viktklubb?

• Svar på tråden Viktklubb, Matdagboken, Lifesum eller något helt annat?
  • Pirum

Ingen?

För att se hur appen till matdagbok.se funkar behöver man köpa plusmedlemsskap och för att se hur viktklubbsappen funkar behöver man också köpa medlemsskap. 

Det är liksom lite för mycket grisen i säcken för att jag ska vilja chansa. 

• En himmelsk drog

Jag har Matdagboken och tycker du ska hålla dig till Lifesum och hellre köpa plusmedlemskap där (även om gratisfunktionerna räcker gott och väl enligt mig), jag kommer återgå till Lifesum så fort mitt medlemskap är över. Forumdelen på MD är värdelös, så betala inte bara för den sakens skull. Recept vet jag inte riktigt då jag aldrig använder sådana funktioner.

• stinape01

Jag är med i matdagboken och jag tycker gemenskapen och stämningen där är överlägset bättre än viktklubb och andra sidor. Lifesum har en lite bättre app men man tröttnar ändå på att skriva in där, dessutom har dem bara amerikanska livsmedel. Jag hade valt matdagboken eftersom du får alla recept och allt annat kul där med.

• Aniiee
    stinape01 skrev 2014-04-05 21:17:46 följande:
    Jag är med i matdagboken och jag tycker gemenskapen och stämningen där är överlägset bättre än viktklubb och andra sidor. Lifesum har en lite bättre app men man tröttnar ändå på att skriva in där, dessutom har dem bara amerikanska livsmedel. Jag hade valt matdagboken eftersom du får alla recept och allt annat kul där med.
    Måste rätta dig lite här: Lifesum har svenska livsmedel också, men allt verkar vara inlaggt av medlemmar.

Annars håller jag med dig.....
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Mme

Har du testat MyFitnessPal? Det är gratis och forumet är väldigt aktivt.

• stinape01

Vill ha mitt på svenska och håller mig till matdagboken.se, jag är gammal jojobantare men där har jag fått så mycket pepp så jag håller mig till det som funkar för mig. Om man bara ska räkna kalorier och bokföra mat så spelar det visserligen inte så stor roll fast med matdagboken har du allt det där och lite till   Har provat de flesta appar och sidor tom viktväktarnas som var väldigt dyr.

Svar på tråden Viktklubb, Matdagboken, Lifesum eller något helt annat?