• Anonym (Desperat)

Jag hugger av benet snart! Har så jävla ont!

Skriver från mobilen..

Har haft värk och stelhet i kroppen i flera år.
    Vandrande värk och ont dagligen.. Antingen molande eller skitont flera gånger i veckan..

Nu har jag haft ont i över 1 månad i båda benen.. Dock mest i höger knä och det strålar både upp i låret/ljumsken/bak i ryggen och ner i foten och värker både i vad och smalben

Kan vakna på nätterna av värken i benen och det gör jävligt ont..

Kör med Citodon dagligen och det hjälper lite, vill dock inte äta det jämt..

Vad fan är felet? Värken känns som typisk växtvärk, men musklerna är ömma, värker långt inuti med.. Så smärtan är på TRE olika sätt och jag hugger snart av mig benet för det gör så ont!!!

Vila = ont

Värme = hjälper inte

Promenader/träna = ont/hjälper inte

Varken röker/snusar/dricker. Äter nyttigt, promenerar ca 5 km om dagen, ej överviktig så. (72kg till 173 cm, gravidkilon och håller på och gå ner till 65kg igen), mår övrigt bra i psyket osv

Vad fan gör det så ont för? Tips??

• Svar på tråden Jag hugger av benet snart! Har så jävla ont!
  • Anonym (o)

Vad säger läkaren då?

• Anonym (Desperat)
    Anonym (o) skrev 2014-04-05 13:00:25 följande:
    Vad säger läkaren då?

Fortsätt ät dina Citodon.....
  • Anonym (o)

Om det är det enda råd jag fått från läkaren skulle jag definitivt byta!

• Anonym (Desperat)
    Anonym (o) skrev 2014-04-05 13:03:10 följande:
    Om det är det enda råd jag fått från läkaren skulle jag definitivt byta!

Mjo, ska kräva en remiss till smärtcentrum nu.

Sjukgymnasten skrev oxå till läkaren att remiss till smärtcentrum vore bra..

Vill ju veta VARFÖR jag har ont!

Kan leva med livslång värk, men jag vill veta varför jag har så ont..
  • Anonym (Hmm)

Om det känns som att musklerna är ömma så kanske du borde testa en behandlande massage alt nervbanemassage? Det hjälpte mig när jag hade ont. Det var en "strålande" smärta som jag hade.

• Anonym (vetint)

Kollat upp vitaminnivåerna? Magnesium zink B12? Reumatism?

• Anonym (Lekaren)

Det är inte så att du har Artros?

• Trinity78

Jag känner igen mig i det du beskriver och jag har Ehler-Danlos syndrom. Jag går på kodein, Dolcontin och Tramadol dagligen och det bara tar bort udden av smärtan. 

Reproductively challenged
  • Anonym (Desperat)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-04-05 13:05:57 följande:
    Om det känns som att musklerna är ömma så kanske du borde testa en behandlande massage alt nervbanemassage? Det hjälpte mig när jag hade ont. Det var en "strålande" smärta som jag hade.
    Hade en sjukgymnast ett tag, men hon kunde ej ge mig hjälp då jag sa att den mesta av värken liksom sitter långt inuti mig och därmed tyckte hon att jag skulle få en remiss till smärtcentrum.
    Har ej heller ekonomi och gå till behandling utanför sjukvården så att säga.
    Anonym (vetint) skrev 2014-04-05 14:05:13 följande:
    Kollat upp vitaminnivåerna? Magnesium zink B12? Reumatism?

Jupp, inga brister så sett, även gjort blodprov för reumatism och det visade tydligen inget..
    Anonym (Lekaren) skrev 2014-04-05 15:10:41 följande:
    Det är inte så att du har Artros?

Bra fråga.. Kan det sitta i hela kroppen? Har för mig att det är en typisk "knäsjukdom"
    Men jag ska googla det lite och se om det kan  stämmma in..
    Trinity78 skrev 2014-04-05 15:18:45 följande:
    Jag känner igen mig i det du beskriver och jag har Ehler-Danlos syndrom. Jag går på kodein, Dolcontin och Tramadol dagligen och det bara tar bort udden av smärtan. 
    Jag googlade syndromet och tror inte jag har det, var för mycket annat som jag inte har.
    Blandannat överrörlig, jag är mer stel som en pinne.. Böja sig ner och sätta på sig skorna känns som att böja på ett järnspett ibland...
    NaCl skrev 2014-04-05 16:03:00 följande:
    Diskbrock? Ischias ?
    Tror inte det.. Jag brukar få ischias 2-3 gånger per år och då kan jag verkligen inte stå upp på benen när det hugger till, detta är liksom en irriterande molande värk hela tiden och som inte strålar på samma sätt som ischias.

Svar på tråden Jag hugger av benet snart! Har så jävla ont!