• La Lola

Skäms du över din kropp när du har sex?

Hur ligger det till hos oss FL:are? Är det pinsamt att vara naken i bingen eller var ni nu har sex nånstans? Är det nån kroppsdel ni skäms för, hela alltet eller skäms ni inte det minsta?
    En del kan vara helt tillfreds med hur de ser ut tills kläderna åker av, andra bryr sig inte alls.
    Hur är det för just Dig?

Omröstningsfrågan är alltså den i rubriken.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skäms du över din kropp när du har sex?
  • Anonym (Gubbe)

Nej, det gör jag inte. Sex är väl det enda sammanhang där min fyrtioplussarkropp är still going strong.

• Anonym (Dåodå)

Beror lite på, men oftast har jag inte vett att skämmas.
    Har haft tillfälligt sex, där jag faktiskt skämts för hur jag ser ut och då har det inte blivit mer än en gång. 

• Dorian Ertymexx

If you have time to feel shame whilst having sex, you're doing it wrong.

Men jag har förstått att det för många kvinnor just blir halvdant sex eftersom de tänker för mycket under akten, istället för att slappna av och njuta. Kanske också för många män?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • La Lola

Jag skäms fan alltid o har alltid gjort.

• Guapa

Jag älskar min kropp. Speciellt tillsammans med min sambo. När jag speglar mig i hans ögon så tror jag att jag har världens mest attraktiva kropp men när jag bara rent krasst kollar mig i spegeln kan jag dock se något annat.. Speciellt nu när jag har en mage stor som en medicinboll och mjölkstinna bröst som börjar ge vika för gravitationen :)

• La Lola
    Guapa skrev 2014-04-05 14:30:20 följande:
    Jag älskar min kropp. Speciellt tillsammans med min sambo. När jag speglar mig i hans ögon så tror jag att jag har världens mest attraktiva kropp men när jag bara rent krasst kollar mig i spegeln kan jag dock se något annat.. Speciellt nu när jag har en mage stor som en medicinboll och mjölkstinna bröst som börjar ge vika för gravitationen :)
    Jamen fan vad härligt att få känna så!
  • Anonym (Lisa)

Skäms inte för min kropp rent utseendemässigt. Däremot har jag en kronisk mag-tarmsjukdom vilket innebär att jag väldigt ofta fiser! Särskilt när jag anstränger mig! DET tycker jag, i sexuella sammanhang, är en smula pinsamt.

• Anonym (Fläskberget)

Jag skäms för min kropp...

• Anonym (skäms)

Jag har inte sex längre på grund av ständigt problem med magen

• katastrofplantagen

Beror på dagsformen. Ena dagen vägrar jag visa mig naken medan nästa dag kan jag ärligt accepter hur jag ser ut. Eller ja nästan i alla fall. Med hjälp av en hög dos bekräftelse.

Svar på tråden Skäms du över din kropp när du har sex?