• black witch

Var köpa mammakläder i butik?

Som rubriken anger, finns det öht några fysiska butiker att köpa mammkläder i längre förutom Hm? Kan inte ha deras största storlekar och jag åker hellre ganska långt för att få prova i butik än att beställa på nätet. Bor i Västsverige men ska besöka Uppsala och Stockholm i påsk. Några tips?

• Svar på tråden Var köpa mammakläder i butik?
  • E2012smamma
    black witch skrev 2014-04-06 11:48:20 följande:

Som rubriken anger, finns det öht några fysiska butiker att köpa mammkläder i längre förutom Hm? Kan inte ha deras största storlekar och jag åker hellre ganska långt för att få prova i butik än att beställa på nätet. Bor i Västsverige men ska besöka Uppsala och Stockholm i påsk. Några tips?

Topshop i Sthlm ( gallerian på Hamngatan )

Annars e det ju så dåligt utbud överlag

Jag ska beställa från asos.com
  • Fannypack

Det är knappt att det finns mammakläder i butik i Stockholm heller, utöver H&M då.

Kolla Proud på Karlavägen, inte varit där själv men hört bra om utbudet (dock knappast det billigaste). www.proud.se/ 

Sen fanns det en butik på Söder, i närheten av Nytorget som hette Growing Life eller nåt liknande, men när jag googlade efter den så hittar jag inget. Någon som vet om den finns kvar?

Fick igår tipset att COS kläder ofta sitter bra på gravida

• E2012smamma
    Vickan I skrev 2014-04-06 12:52:54 följande:

Har topshop på Hamng verkligen mammakläder fortfarande?

Hm jag vet inte men googlade fram den infon förut.
  • black witch

Tack för svaren. Får kolla Proud också då. Något bra nyckelplagg kan man kanske tänka sig att lägga lite mer pengar på.

• Fannypack

Topshop på Sergelgatan har maternity! Inte mycket, men lite jeans och toppar. Kolla rean också, där fanns mer (idag i alla fall).

• Mrs Fii

Lindex har börjat med lite mammakläder igen. Vet dock ej om det bara är online dem finns. 

Svar på tråden Var köpa mammakläder i butik?