Bråkar konstant med min snart 8 åriga tjej.
Jag och maken br´kar konstant med vår snart 8 årig tjej.
Nyss bråkade vi om att hon inte ville tvätta munnen och kiss innan maken skulle till hennes gympa.
det var skrik från både henne och mig vet jag gör fel men ibland bara brister det.
Innan detta var hon sur skrek för att hon inte fick äta en glass eftersom hon slagit lillebror på 6 år när dom hoppade studsmatta.
Hon lyssnar inte om vi säger nu måste vi prata utan hon bara skriker verkar inte höra oss.
Jag mår så dåligt av detta så jag vet inte snart vad vi ska hitta på.
Timeout mattan har vi slutat med för en period var det faktiskt ganska lugnt men nu ör det kaos igen.
Visst kan lillebror vara jävlig han med men det går att prata med honom.
Jag gråter inombords och jag vill inte alltid ha taggarna utot nu för tiden väntar jag bara på att hon ska göra nåt.
Jag har inte en glad och go tjej som skrattar.
Har försökt få fram om det är nåt i skolan som är fel men hon vill inte säga säger bara jag vet inte sluta mamma.
dagen börjar med bråk om att vi lagt fram fel kläder sedan håller det på tills maken lämmnat på skolan och sedan börjar det när jag hämtar.
det kan vara vad som helst.sedan kanske lungt lite men börjar vid läggdags igen osv.
Vad ska jag göra?
Jag orkar inte ha det så här.
Vad kan det bero på ?
Vad kan jag gör som gör att det känns bättre vara tyst gå undan låta henne hålla på .
Bli arg säga att det räcker?
Ta bort roliga saker hon ska göra tex ridningen?
Hur får jag henne att lyssna på oss?
Kanske börja med att nu håller jag i pinnen tex nu pratar jag sedan får hon pinnen prata?
Ska man be henne rita ell skriva ner vad som gör henne arg ledsen det kan ju vara lättare än att prata om det vissa gånger.?
Dom på skolan säger att hon inte alls är så där är hon ganska blyg vågar inte ta för sig så mycket.
Blir det tex ändringar i nåt som hon vet ska komma då blir hon hysterisk och börjar gråta.
Jag måste tygla mig och inte skrika tillbaks för då blir det ju värre än värst.
Har ni haft det som oss och hur läste det sig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-06 12:58
förlåt alla stavfel men jag har lite problem med att stav vissa gånger och när jag skriver fort.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-06 13:11
jag vill ju vara en bra mamma det kanske är mig det är fel på att jag provocerar fram bråken?.Ibland tror jag att det är mitt fel att det är jag som gör att vi bråkar.Och så har jag annat sätt mot lillebror där slappnar jag av och har kul med henne har det blivit att jag går på helspänn hur får jag bort den känslan att nu kommer det hända nåt innan det hänt.och jag är nog ganska grinig mot henne om hon inte gör som jag vill.Jag vill bli en glad go mamma och kunna umgås med glada tjejen.