• Anonym (bortk­ommen)
    Äldre 6 Apr 14:53
    44246 visningar
    3 svar
    3
    44246

    Idiotfråga, men måste ställas: vad skriver man på ett dopkort??

    Är bjuden till ett barndop men jag har faktiskt inte varit på dop sedan jag var 10 år, då var det inte mitt "problem" med presenter och sånt.

    Har nyss köpt dopgåva och ett kort, från mig och sambon. Men vad f-n skriver man på kortet?? Det finns ingen förtryckt text, bara ett vackert motiv på framsidan och blankt inuti. Skriver man Grattis på Dopdagen *barnets namn? Lycka till i livet *barnets namn?

    Är helt bortkommen, snälla råd någon! Vågar inte fråga, folk tror väl man är efterbliven. Har inga föräldrar i livet att fråga, inga syskon. Mycket liten erfarenhet av dop, bröllop och begravning mm.Skäms

    Please help!!

  • Svar på tråden Idiotfråga, men måste ställas: vad skriver man på ett dopkort??
  • Äldre 6 Apr 14:55
    #1

    "Till *namn* på dopdagen från...". Sen brukar jag leta fram nån liten dikt att skriva ner med.


    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Anonym (****)
    Äldre 6 Apr 14:57
    #2

    Vi önskar dig all lycka på livets väg.


    Du lilla barn som fötts till världen, må du lycklig gå med ett lycka till på färden. önskar....

    Lycka, välgång i livet önskas du från oss.....

  • Anonym (bortk­ommen) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 15:01
    #3
    Tjohalia skrev 2014-04-06 14:55:51 följande:
    "Till *namn* på dopdagen från...". Sen brukar jag leta fram nån liten dikt att skriva ner med.
    Tack!!
    Anonym (****) skrev 2014-04-06 14:57:09 följande:

    Vi önskar dig all lycka på livets väg.


    Du lilla barn som fötts till världen, må du lycklig gå med ett lycka till på färden. önskar....

    Lycka, välgång i livet önskas du från oss.....


    Tack till dig också!

Svar på tråden Idiotfråga, men måste ställas: vad skriver man på ett dopkort??