Anonym (.) skrev 2014-04-06 15:56:33 följande:
Om du har jätte-jätteont har de bättre smärtstillande på kvinnokliniken. Jag fick smärtstillande i dropp när jag fick missfall. Men jag lades iofs in för att se OM jag hade fått missfall, så det är inte säkert att de hade tagit emot mig om det redan var konstaterat. Har du en värmekudde? Det hjälper en del mot det onda!
Dom ville inte konstatera ngt nu (bruna flytningar kan man ju ha..) för den lilla hade ju växt lite lite sen ett vul jag gjorde 1,5v innan detta så hon tyckte jag skulle vänta tills på torsdag iaf, så självklart skulle jag börja blöda "på riktigt" idag... Tack för tipset men värmekudden lyser med sin frånvaro bara för att jag vill ha den =S.
Missimissi skrev 2014-04-06 16:06:50 följande:
Jag lider med dig har varit i samma sits och i mitt fall ville de ta hcg för att se att den satt på rätt ställe men om de redan hittat din på ul och du nu blöder och krampar behövs ju inte det. Jag beklagar mitt enda råd är såsom de ovan skriver att ta smärtstillande (man kan växla voltaren och alvedon om det gör riktigt riktigt ont -det gjorde jag efter min förlossning och det hjälpte verkligen. +att du slipper åka in för att få starkare). Titta på en film (avled tankarna, gråt gråt gråt för det är oerhört smärtsamt med ett mf och inte främst fysiskt utan även så sorgligt psykiskt). Det enda man ska hålla koll efter är hög feber eller så kraftiga blödningar att stora maxibindor inte räcker till -då skulle jag åka in! Kram på dig !
tack