• Anonym (kusligt)

Tidigare liv?

Jag blev inspirerad av en annan tråd här på fl och vet inte om en liknade tråd finns men jag skapar ett nytt här iaf.

Tänkte kolla om ni har några berättelser att berätta angående händelser som kanske tyder på att det finns tidigare liv eller att själar lever vidare eller vad man nu kan säga.

Ex om man har ett barn som sitter och pratar "när jag var stor så bodde jag där och alla var sjuka" en annan sak jag läst om här var tex ett barn som berätta för sin mamma att när "jag var stor så var jag din mamma och vi bruka leka ute" eller det var något liknande. Läste ochså nyligen om någon som hade en katt som dog och en ny kull föddes där de behöll en kattunge som såg exakt ut som den gamla katten och hade samma vanor hade samma läte osv. Eller om ni haft släktingar som kommit och sagt farväl eller vetat att de komit och hälsat på elelr varit er nära.

Ni kanske förstår vad jag vill av tråden, vet inte om det blev lite luddigt skrivit. Men hoppas ni förstår =)

Så kör på, berätta nått "kusligt".

• Svar på tråden Tidigare liv?
  • TeamCaz

Jag själv tror inte på sånt här, men jag vill verkligen tro på det o älskar att höra o läsa om det. Så jag favoritar denna tråden o väntar med spänning på att få läsa era "berättelser" eller upplevelser

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym (Sandra)

Jag har minne från tidigare liv när jag var barn. Minnena, som jag minns det, dök upp plötsligt i 10-11 års åldern och var väldigt starka. Med åren har de bleknat något, men jag vet vilket land jag bodde i, vad jag jobbade med och lite sånt. Kan inte bevisa något, bara vet. Min sambo har också minne från tidigare liv, så jag vet att detta är vanligare än man tror, bara det att man pratar inte om sånt här.

Annat är det i länder där man tror på reinkarnation. Varken jag eller sambon har blivit påverkad av någon religion etc, och har inte pratat med föräldrarna om våra minnen när vi var små, eller som vuxna för den delen.

Kolla gärna in den här filmen om en pojke som minns sitt tidigare liv.

">

• Anonym (kusligt)
    Anonym (Sandra) skrev 2014-04-06 17:56:42 följande:
    Jag har minne från tidigare liv när jag var barn. Minnena, som jag minns det, dök upp plötsligt i 10-11 års åldern och var väldigt starka. Med åren har de bleknat något, men jag vet vilket land jag bodde i, vad jag jobbade med och lite sånt. Kan inte bevisa något, bara vet. Min sambo har också minne från tidigare liv, så jag vet att detta är vanligare än man tror, bara det att man pratar inte om sånt här.

Annat är det i länder där man tror på reinkarnation. Varken jag eller sambon har blivit påverkad av någon religion etc, och har inte pratat med föräldrarna om våra minnen när vi var små, eller som vuxna för den delen.

Kolla gärna in den här filmen om en pojke som minns sitt tidigare liv.

" rel="nofollow" target="_blank">

Vad spännande, kan du inte berätta lite om minnerna, om vad du jobbade med och var du bodde och så?
  • Anonym (kusligt)

Jag vet inte heller riktigt var jag står ang sånt här, eller till en viss del så tror jag att det finns något mer än vad vi vet om typ. Men jag tycker detta är otroligt intressant och häftigt och kul att höra om.

Men tycker det är mest kusligt när tex väldigt små barn börjar prata om "saker som hänt förut" och berättar sånt som man inte har nån aning om var de kan ha fått det ifrån.

• Anonym (kusligt)

puff =)

• TeamCaz
    Anonym (Sandra) skrev 2014-04-06 17:56:42 följande:

Häftigt Undra om det är sant eller bara påhitt.
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym (kusligt)

puff i puff

• Flisan79

Jag har haft några drömmar som får mig att fundera på om jag varit ballerina in ett tidigare liv. Jag "vet" nämligen hur det känns att kunna gå ner i spagat/splitt. Jag känner det rent fysiskt. Jag känner det så starkt som att det är ett nutida minne. Saken är ju den att jag aldrig ens varit i närheten av det. Inte som barn heller. Är helt enkelt lika vig som ett kylskåp. Detta trots att jag har dansat mellan jag var 8 och 20 år.
    Det är svårt att förklara men det är en återkommande dröm/känsla.

I övrigt hade vi en "dam" som spökade i vår förra lägenhet och en liten flicka i denna. Hon har dock inte dykt upp sen jag pratade om det med min man som även han hade hört/sett henne.

• Flaskpostaren

jag var världspresident i mitt tidigare liv. det är sant! jag ljuger inte jag lovar!

• Anonym (kusligt)

När jag var liten så hade jag två drömmar som var återkommande, det första var typ som ett jätte högt våningshus ev en grotta fast inuti så var det som plankor på väggarna som man var tvungen att gå på för att ta sig upp, och det brann, elden hade spridit sig och det brann väldigt mycket och jag springer på plankorna försöker att fly elden och ta mig upp, och detta drömde jag väldigt väldigt ofta. Vet dock inte hur gammal jag var då drömmen försvann.

Sen det andra kom varje gång jag blev sjuk, drömde då att jag klättrade upp för ett berg och solen stekte på, det var varmt och kämpigt. Vaknade alltid helt dyng svettig och med hög feber. Denna dröm försvann ochså när jag blev äldre.

Sen har jag även drömt att min bäste vän brytit foten när hon åkte skidor på en skolresa, ca 1 vecka senare hände det. Och lite annat.

Ang ett tidigare liv så har jag en känsla av att mitt liv inte varit så bra, tror faktiskt att något hemskt har hänt, förmodligen att det är jag själv som gjort det hemska. Ingen bra känsla.

• Anonym (kusligt)

kom igen nu =)

Svar på tråden Tidigare liv?