• Anonym (c)

Flour eller inte?

Hej!

Den "nya" grejen bland helylle-föräldrar verkar vara flourfri tandkräm till barnen. Jag hör argument både för och emot och båda sidorna är lika säkra på att de har rätt.
    Väntar nu barn och är lite rådvill för hur vi ska göra.
    Hur gör ni? Och framförallt varför? Varför gör ni inte på  det andra sättet?

Mvh
    C

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flour eller inte?
  • Anonym (c)
    Trinity78 skrev 2014-04-06 18:00:14 följande:
    Varför inte flour?
    Det är det jag vill ha argument på. Men jag har bland annat fått hör att det till slut kan fräta på tänderna, att det är giftigt i större mängd  och därför bör det inte ges till små barn och att det användes(blandat med annat antar jag) till att ta livet av folk under förintelsen.
    Varför kör ni med flour då? Om jag förstått rätt att ni gör det?
  • Prutt

Fluor minskar risken för karies men ökar risken för skelettcancer, speciellt om man (som vi) bor i en kommun där fluorhalten i vattnet redan är väldigt hög. Personligen föredrar jag karies framför cancer.

• Anonym (c)
    Prutt skrev 2014-04-06 18:03:45 följande:
    Fluor minskar risken för karies men ökar risken för skelettcancer, speciellt om man (som vi) bor i en kommun där fluorhalten i vattnet redan är väldigt hög. Personligen föredrar jag karies framför cancer.
    Okej, tack för argument.
    Modernmom skrev 2014-04-06 18:13:20 följande:
    Vuxentandkräm till alla mina små
    Varför?

• Anonym (Moa)

Många vill väl inte för det att flour är ett nervgift som skadar nervsystemet. Hmm flour i vatten har jag inte tänkt på. Jag hade flourtant när jag var liten och alltid använt flour och haft massa hål trots nogranhet. Har en kompis som aldrig kört med flourtandkräm till sin son som är vuxen idag och han har aldrig haft hål i tänderna.

Prutt skrev 2014-04-06 18:03:45 följande:
    Detta visste jag inte heller till, men läste att nu kommer de kanske upp med ett botemedel mot cancer.
    Körde själv Weledas tandkräm till sonen när han var såpass liten att han svalde, nu kör vi med vanlig tandkräm.
  • bitterkopp

Jag har använt flourfritt till mig själv väldigt länge. Flour är ett nervgift...

• Anonym (Moa)
    bitterkopp skrev 2014-04-06 18:25:40 följande:
    Jag har använt flourfritt till mig själv väldigt länge. Flour är ett nervgift...
    Äter du glutamat? Det är också ett nervgift.
  • fluu

Vi kör flourfritt till barnet. Egentligen främst för att det är den hon klarar av utan att kräkas, men också för argument så som bitterkopp framför.
    Till oss vuxna är det lite blandat. Jag känner mig trygg med att köra tandtråd och tandborstning med eltandborste två gånger per dag med florfritt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (c)

Tack för fler argument. Nervgrift låter ju läskigt!

Svar på tråden Flour eller inte?