• Jojjo1337

trång förhud

Hej jag är 16 år och har trång förhud. Vad kan man göra åt det? Vågar inte beräta det för minna föräldrar. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden trång förhud
  • volvo142

Du måste nog berätta för dom för att få hjälp:/ annars kan du säkert fråga på umo eller nått sånt.

• Gathehielm

Hade det i yngre ålder än du. Märkligt att ingen läkare upptäckt det ännu.

Kontakta ungdomsmottagningen. Det finns en salva som hjälper i normalfallen, annars får det bli en liten operation, som det blev för mig.

• Jojjo1337

Okej måste man åt gärda det? Kan dra back förhuden när de är slak men när jag har stånd så går det inte. Kan man ha samlag om man har trång förhud?

• volvo142

Gå in på Umos hemsida är mitt tips där finns nog all information och så.

• Gathehielm
    Jojjo1337 skrev 2014-04-06 20:49:29 följande:
    Okej måste man åt gärda det? Kan dra back förhuden när de är slak men när jag har stånd så går det inte. Kan man ha samlag om man har trång förhud?
    Ja om man är försiktig som fan, men jag råder dig ändå att ta itu med det.

Du förstår, om förhuden är för trång men ändå tvingas bak av en eller annan anledning så fastnar den runt ollonhalsen och stryper åt, vilket leder till att ollonet sväller upp till tio gånger normalstorlek av blodflödet.
    När det händer hjälper bara en akutoperation, som riskerar att sabba förhuden i kanten. Ingen trevlig upplevelse på det hela taget.
  • Jojjo1337

Men brukar det vara så att man bara har trång förhud när man har stånd men inte när den är slak?

• Gathehielm
    Jojjo1337 skrev 2014-04-06 20:59:14 följande:
    Men brukar det vara så att man bara har trång förhud när man har stånd men inte när den är slak?
    För mig var den för trång i båda fallen. Vad inte hur det är vanligtvis.
  • Jojjo1337

Kan strängen som siter fast från förhudem till olonet ha nånting med att jag har trång förhud. För jag såg att den var förkort så när jag drog ner förhuden när den var slak så fick jag precis ner förhuden under ollonet innan strängen blev helt sträckt.

• Gathehielm
    Jojjo1337 skrev 2014-04-07 19:24:54 följande:
    Kan strängen som siter fast från förhudem till olonet ha nånting med att jag har trång förhud. För jag såg att den var förkort så när jag drog ner förhuden när den var slak så fick jag precis ner förhuden under ollonet innan strängen blev helt sträckt.
    I så fall ska du definitivt kontakta läkare. Sprucken frenulum är inte att leka med.
Svar på tråden trång förhud