• Sezzie

Annorlunda fina namn?

Jag & min fästman går i barntankar & diskuterar lite eventuella namn. Vi vill helst ha något lite annorlunda eller så.

Några flicknamn vi diskuterat;

*Hailey
    *Isadora
    *Anastasia
    *Isolde

Några pojknamn:

*Neo
    *Damien
    *Maximiliam

Tipsa på....! :D

• Svar på tråden Annorlunda fina namn?
  • Lindsey Egot the only one

Isolde och Neo gillar jag. Känner en pojke nedbantat Neo och han passar verkligen i det.

• MallaL

Hailey och Damien låter lite för amerikanska för min smak. Uttalen är inte så vackra på "svengelska", hejli och dejmien antar jag att ni tänker uttala dem. Isadora och Isolde är vackra namn, Maximilian är också fint (inte -miliam)

• Sezzie
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-06 22:01:20 följande:
    Isolde och Neo gillar jag. Känner en pojke nedbantat Neo och han passar verkligen i det.
    Ja jag är väldigt förtjust i båda namnen :) Dock är inte min karl lika förtjust i Isolde som jag..
    MallaL skrev 2014-04-06 22:08:37 följande:
    Hailey och Damien låter lite för amerikanska för min smak. Uttalen är inte så vackra på "svengelska", hejli och dejmien antar jag att ni tänker uttala dem. Isadora och Isolde är vackra namn, Maximilian är också fint (inte -miliam)
    Jag har en förkärlek till amerikanska namn- mitt eget är inte speciellt svenskt heller- men det är en smaksak :) Jag vill att det såklart ska uttalas som det ska ;) 

Kom gärna med tips på andra namn med om ni kommer på något! :)
  • MallaL

Internationella inte så vanliga flicknamn som kanske kan passa: Miranda, Mirabelle , Rosalie, Teresia Pojknamn: Romeo, Pascal, Marius, Samuel

• Flaskpostaren

Damien finns det ju till och med en låt om:

• Lindsey Egot the only one
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 18:59:20 följande:

Damien finns det ju till och med en låt om:

Eller djävulens son som i filmen omen från 1976
  • lall

har en vän vars dotter heter isobel i mellannamn, istället för vanligare isabell(a). fick hon för sig iofs från greys anatomy...

• Sezzie
    MallaL skrev 2014-04-07 18:58:03 följande:
    Internationella inte så vanliga flicknamn som kanske kan passa: Miranda, Mirabelle , Rosalie, Teresia Pojknamn: Romeo, Pascal, Marius, Samuel
    Jättefina namn- helt i min smak! :) Tack!
    lall skrev 2014-04-07 19:15:57 följande:

har en vän vars dotter heter isobel i mellannamn, istället för vanligare isabell(a). fick hon för sig iofs från greys anatomy...

Isobel var med fint! :)

Svar på tråden Annorlunda fina namn?