Vad är detta för utslag?
Min 4 veckors bebis har fått dessa utslag på kinderna, lite runt munnen och vid öronen men mest på kinderna och hakan.
Vad är det? Har varit i tre dagar nu. Hon verkar inte besvärad av det. Hon helammas.
Min 4 veckors bebis har fått dessa utslag på kinderna, lite runt munnen och vid öronen men mest på kinderna och hakan.
Vad är det? Har varit i tre dagar nu. Hon verkar inte besvärad av det. Hon helammas.
Hormonplitor skulle jag tro. Men kan ju såklart inte säga säkert. Om du är orolig så prata med BVC :)
Akne
Jag gissar själv på hormonplitor. Om det är pga något jag ätit. Hur lång tid tar de innan de försvinner då? De enda jag ätit som jag inte gjort innan är choklad nämligen.
Sådär var mina oxå i perioder. BVC sa att det var immunförsvaret som kickade in när de får våra utanförmagen bakterier på fuktig hud. Inget att oroa sig för.
Hormonplitor absolut!! Hon har nästan inga alls jämfört med min son! Det som är positivt är att de försvinner lika fort som de kom, 1-2 v :)
Hormonplitor absolut!! Hon har nästan inga alls jämfört med min son! Det som är positivt är att de försvinner lika fort som de kom, 1-2 v :)