• Erfdgt

Fyllning till krustader?

Är det någon här som har tips på mumsig fyllning till krustader? Vår dotter har önskat just krustader till "förrätt" till helgen. Pga allergier går skaldjur bort och svamp tycker hon inte alls om. Vad kan man då fylla dom med?

• Svar på tråden Fyllning till krustader?
  • strojes

Gör en stuvning med något som hon gillar. Någon grönsak eller skinka?

• Idun

Guacamole + rödlök

gelé + ädelost (gratinera en stund i ugnen)

Någon oströra/ostkräm kanske? :)

• Erfdgt

Lök och ädelostar osv blir det nog mest troligt inte. Det blir två barn i 7-års ålder och ett barn som är kring 3år. Så vitt jag vet är ingen av dom speciellt förtjusta i sånt :P Det får inte vara alltför starka smaker eller vad man ska säga.

Men det kanske går att göra något med skinka :) Jag tänkte att man kanske kan piffa till dom vuxnas med lite extra kryddor, men orkar inte göra två helt olika saker hehe

• linedja

Såna där små krustader är jättegoda att fylla med mjukost (ska egentligen vara ädelost på tub, men jag gillar inte det. Brukar ta typ hushållsost på tub istället) och en liten klick marmelad. Gratinera en stund i ugnen.

• Erfdgt

Ja, vanlig ost skulle nog gå hem, inte ädelost alltså :) Och kyckling, det lät inte så dumt det!

• strojes
    Erfdgt skrev 2014-04-07 18:16:10 följande:
    Lök och ädelostar osv blir det nog mest troligt inte. Det blir två barn i 7-års ålder och ett barn som är kring 3år. Så vitt jag vet är ingen av dom speciellt förtjusta i sånt :P Det får inte vara alltför starka smaker eller vad man ska säga.

Men det kanske går att göra något med skinka :) Jag tänkte att man kanske kan piffa till dom vuxnas med lite extra kryddor, men orkar inte göra två helt olika saker hehe
    Det behöver ju inte bli så krångligt: Gör en neutral som räcker till alla. Fyll de som ungarna ska ha och så kryddar du upp resten av röran innan du fyller de vuxnas krustader!
  • Thera

Philadelphia-ost, bacon, finhackade soltorkade tomater. Suveränt gott!

Svar på tråden Fyllning till krustader?