• Flaskpostaren

Hur fan kommer man ihåg födelsedagar?!

Förra året glömde jag följande födelsedagar:

Dotter (Fast hon påminde mig 2 dagar innan så ingen skada skedd)
    Mamma
    Pappa *
    Syster 1
    Syster 2 
    Syster 3 *
    Bror *
    Systerbarn 1 *
    Systerbarn 2 *
    Mormor
    Morfar *
    Vän 1 *
    Vän 2 *

* = Kommer inte ens ihåg datum när jag tänker efter.

Jag kommer inte ihåg EN ENDA födelsedag. Men alla kommer ihåg min. Hur fan gör man?

• Svar på tråden Hur fan kommer man ihåg födelsedagar?!
  • Emmalinnéa
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 12:36:36 följande:

Förra året glömde jag följande födelsedagar:

Dotter (Fast hon påminde mig 2 dagar innan så ingen skada skedd)
    Mamma
    Pappa *
    Syster 1
    Syster 2 
    Syster 3 *
    Bror *
    Systerbarn 1 *
    Systerbarn 2 *
    Mormor
    Morfar *
    Vän 1 *
    Vän 2 *

* = Kommer inte ens ihåg datum när jag tänker efter.

Jag kommer inte ihåg EN ENDA födelsedag. Men alla kommer ihåg min. Hur fan gör man?

Man skriver upp det i mobilen 
  • Flaskpostaren

Men vadå, så ni har en kalender ni kollar i varje dag för att se ifall någon fyller år?

• Schna

Jag bara gör det. Så fort jag noterat dagens datum får jag upp en lista i mitt huvud med alla som fyller år. 90% skulle jag inte ens gratulera.

It takes a fool to remain sane
  • Majken

Lägg in det i kalendern på mobilen och få en påminnelse varje gång det inträffar!

• LeLove
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 12:39:49 följande:
    Men vadå, så ni har en kalender ni kollar i varje dag för att se ifall någon fyller år?

Själv har jag rätt bra minne så jag minns dom närmaste (oftast) men ja vi har en almanacka (6mån på varje sida) som sitter på kylskåpsdörren - matlista & födelsedagar är det som är uppskrivet på den.
  • Birgitta02

Man loggar in på birthday.se och får påminnelser via mail. Dessutom, för de som är under 18 år, kan man ha en lista på kylskåpet. Man kan lägga in dem i almanackan och få påminnelser i form av en plingeling i telefonen.

I dagens läge GÅR det inte att missa födelsedagar om man inte vill. Rent slarv. Finns massor av sätt att undvika det.

• Flaskpostaren
    Birgitta02 skrev 2014-04-07 12:46:19 följande:
    Man loggar in på birthday.se och får påminnelser via mail. Dessutom, för de som är under 18 år, kan man ha en lista på kylskåpet. Man kan lägga in dem i almanackan och få påminnelser i form av en plingeling i telefonen.

I dagens läge GÅR det inte att missa födelsedagar om man inte vill. Rent slarv. Finns massor av sätt att undvika det.
    Att bli medlem på en kommersiell sida som får tillstånd att skicka reklam rak in i min privata inkorg, och förmodligen även sälja min epost, enbart för att komma ihåg födelsedagar känns lite väl absurt,
  • Birgitta02
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 12:50:24 följande:
    Att bli medlem på en kommersiell sida som får tillstånd att skicka reklam rak in i min privata inkorg, och förmodligen även sälja min epost, enbart för att komma ihåg födelsedagar känns lite väl absurt,
    Jaha - så de gör sånt? Har inte fått nån reklam därifrån de fem åren jag nyttjat deras tjänster. Men vill du inte ha tips så slipper du.
  • Flaskpostaren
    Birgitta02 skrev 2014-04-07 12:51:24 följande:
    Jaha - så de gör sånt? Har inte fått nån reklam därifrån de fem åren jag nyttjat deras tjänster. Men vill du inte ha tips så slipper du.
    Det står ju att de skickar "presenttips" vilket ju är ett annat ord för reklam.
Svar på tråden Hur fan kommer man ihåg födelsedagar?!