• Liten till

Toppmatad tvätt/tork hjälp

Tror vår tvättmaskin gått sönder
    Om vi behöver köpa ny skulle jag vilja ha en kombinerad tvättmaskin och torktumlare då vi bor i lägenhet och vill slippa hänga alla strumpor och trosor och allt över hela lägenheten.
    Men vi måste ha en som är smal, Max 47cm, så den måste vara toppmatad.

Någon som vet vart detta finns? Hittar bara en enda på nätet, en Kenny ett märke jag aldrig hört talas om.

Hjälp uppskattas!

• Svar på tråden Toppmatad tvätt/tork hjälp
  • Antilopen

Har bara hört dåligt om kombinerade tvätt/torkmaskiner, att de går sönder lätt och att programmen är så jäääkla långa osv. Dessutom är det energikrävande att torktumla, och det sliter på kläderna. Varför satsar ni inte på ordentliga hängtorksmöjligheter istället? Vaddå hänga tvätt i hela lägenheten?! Kolla på Ikea t.ex, finns utdragbara/utvikbara torkställningar som man skruvar upp på väggen i badrummet.

Jag bor i en pytteliten etta med barn, har en smal toppmatad tvättmaskin från Cylinda och torkar all tvätt på just en sådan vägghängd ställning i badrummet. Funkar hur bra som helst!

• Liten till

Jo det finns bra möjligheter att hänga tvätt, jag vet, men vi har tex dubbeltäcke, och att hänga det påslakanet på 240*220 är inte så lätt på dessa ställningar tyvärr. Hade velat ha så man kan tumla lakan, handdukar, och strumpor typ

Någon som vet om det finns en smal tvätt/tork någonstans?

• Antilopen

Kan ni inte torka stora saker i tvättstugan då, om det nu finns en sådan? :) du skrev trosor och strumpor i TS så jag visste inte att problemet egentligen var påslakan...

Sen skulle jag aldrig köpa en maskin av nåt okänt, billigt märke.

• Liten till
    Antilopen skrev 2014-04-07 21:13:00 följande:
    Kan ni inte torka stora saker i tvättstugan då, om det nu finns en sådan? :) du skrev trosor och strumpor i TS så jag visste inte att problemet egentligen var påslakan...

Sen skulle jag aldrig köpa en maskin av nåt okänt, billigt märke.

Nej det är just det med okänt som jag också drar mig för. Fast i och för sig så har vi haft 3 bänkdiskmaskiner, 2bosch som gick sönder direkt efter ca 1 1/2 år, och en av nåt märke jag aldrig sett, varken före eller efter, och den gick och gick och gick. Då bra och dyrt är i te alltid bra, men oftast
Svar på tråden Toppmatad tvätt/tork hjälp