• Nattfjäril30

Bästa förskolan i Sundsvall!

Hej!

Vi är en familj som funderar på att eventuellt flytta till Sundsvall. Har ett barn på 3 år och nu skulle jag vilja höra om lite olika förskolor i Sundsvall :)

• Svar på tråden Bästa förskolan i Sundsvall!
  • En mamma med flera barn

Har mina barn på lövhyddan i granloholm, är en av de bättre tycker jag! Jobbar själv inom förskolan och har sett flera av Sundsvalls förskolor. Lövhyddan är en åldrrsindelad förskola med fyra avdelningar. Reggio inspirerad med ett otroligt förhållningssätt och arbetssätt! Rekommenderas starkt!

• Nattfjäril30
    En mamma med flera barn skrev 2014-04-12 21:56:41 följande:
    Har mina barn på lövhyddan i granloholm, är en av de bättre tycker jag! Jobbar själv inom förskolan och har sett flera av Sundsvalls förskolor. Lövhyddan är en åldrrsindelad förskola med fyra avdelningar. Reggio inspirerad med ett otroligt förhållningssätt och arbetssätt! Rekommenderas starkt!

Tack! Ska kolla lite närmare på den :) 

Vet du hur det är överlag på förskolorna i Sundsvall? Har de bra rykten osv?

• RöttÄrSött

Jag jobbar också inom sundsvalls förskolor och överlag tycker jag att det är bra förskolor. Så finns det sämre sådana samt att det kan vara en dålig avdelning eller personal medan resten är bra.

Jag har själv haft min son på en dålig förskola men jag har i efterhand fått höra att just det arbetslaget var ökänt dåliga så andra kan ju vara bra (vi är ju inte kvar där).

Sedan är ju frågan vad som är en bra förskola? Är det att vara ute mycket? Jobba pedagogiskt? Både och? Är man nöjd med bara bra omsorg eller vill man ha mer?

Många förskolor är grönt flagg-certifierade och det innebär i regel mycket ekologisk mat och frukt så det är ju bra att kolla efter. Nästan alla förskolor har eget kök och det ser jag som enormt positivt, jag har jobbat i grannkommunen där de i regel har kantiner och maten var alltid ljummen då den väl kom på tallriken.

Jag har mest erfarenhet av Haga och Bosvedjan, där är det överlag bra förskolor men jag har hört lite sämre om någon.

Svar på tråden Bästa förskolan i Sundsvall!