• TopNotch

Halt i barnpoolen

Hej allihopa! Har ni några bra tips på hur man undviker den snorhala beläggningen som bildas på nolltid i barnpoolen i sommar? Förra sommaren tömde jag ur, diskade av med lite diskmedel, ställde på tork, och sen fyllt upp igen nästa dag. Ska det behöva vara så jädra krångligt? Minns ju själv att vattnet va som varmast o goast efter några dagar i sommarsolen, men det är ju varken hygieniskt eller halksäkert. Är det kemikalier som gäller? Fortsätta tömma o diska? Blunda o håll andan? Bara storfräsarpool med reningsverk som gäller? Hur gör ni?

• Svar på tråden Halt i barnpoolen
  • Ramborg

Nytt vatten var dag, det blir ändå så äckligt med alla flugor och sånt som drunknar i det. Koka några kannor med vattenkokaren och häll i om barnen tycker det är kallt.

42.
  • tilj75

Jag vattnar trädgården med badvattnet varje kväll och fyller nytt på morgonen.

• cloudberry79

Strumpor såklart Vilken sort som helst funkar bättre än barfota! I övrigt, byt bara vatten på morgonen och låt det vara under dagen. Jag diskar inte, spolar bara ordentligt med högtryckstvätten.

Just NO.
  • nozpa

Här var det foppatofflor som gällde för 2 åringen. Har en ganska stor variant så det blir inte att tömma den varje dag. Köp ett skydd och ha över när ni inte badar.

• TopNotch

Låter bra det! Halkdojjor o skydd över mellan baden i kombination med någorlunda täta urdiskningar får det bli. =)

• strojes

Vi kör med runt uppblåsbar barnpool och sätter fast tjockare plast (typ byggplast) med långt gummiband (finns i syaffärer) då håller sig vattnet lite fräschare och värms upp bra under plasten.

Svar på tråden Halt i barnpoolen