• Anonym (Tjo)

Vad kostar det att göra en blöjtårta?

Undrar vad det kostar att göra en "normalstor" blöjtårta? Tänker då mest på blöjorna, då resten kan kosta hur mycket som helst! :)

En vän ska ha babyshower, om ni har något tips på present så vore jag tacksam :)

• Svar på tråden Vad kostar det att göra en blöjtårta?
  • Anonym (Tips)

Hett tips är ju att ringa ett kondis och fråga

• HWR

Om du menar en blöjtårta som man gör av hoprullade blöjor så kostar det runt 150 kr kanske. Ett paket blöjor - runt en hundring. Cellofan och band att knyta med runt 50 kr kanske :)

• Anonym (tips 2)

Ett paket blöjor på ca 40-45 st kostar runt 100 kr, lite beroende på vilket märke du köper...

• Anonym (Blöjor)
    Anonym (Tips) skrev 2014-04-07 19:45:50 följande:

Alltså en blöjtårta är ju gjord av blöjor. Man kan inte äta den.
  • emmisss

En blöjtårta är ju inte en blöjtårta...utan just en en låtsastårta gjort av blöjor...

Du kanske behöver 2 paket blöjor?

• HWR

Just det - presenttips. Kläder är alltid roligt :) En annan sak är om du plockar ihop ett litet kitt från apoteket med "startgrejer" typ inotyol, bebistops, alvedon, badolja etc. 

• xLiiindAx

Jag gjorde en ganska stor blöjtårta på två paket libero strl 1, ca 74 blöjor. Dom paketen kosta 60kr st har jag för mig :)

~*~Mamma till Masken sedan 25 April 2oo6~*~
  • HWR
    Anonym (Tips) skrev 2014-04-07 19:45:50 följande:

• Anonym (Tips)
    Anonym (Blöjor) skrev 2014-04-07 19:47:46 följande:
    Alltså en blöjtårta är ju gjord av blöjor. Man kan inte äta den.

Fattar jag väl alltså kan det kosta hur mycket/lite som helst beroende på vad man själv väljer att deffa normalstor som, alltså upp till ts att räkna själv;)
  • xLiiindAx

Gör ett tårtfat av en bit rund kartong som du tex slår in i fint present papper så den ser lite trevligare ut, sen i mitten kan du sätta två nappflaskor som blir som en överraskning. Sen kan du ju pimpa den med kläder, gosedjur, nappar, bitring, tvättlappar, snuttefilt, ja, vad som :)

~*~Mamma till Masken sedan 25 April 2oo6~*~
  • Anonym (Tjo)
    Anonym (Tips) skrev 2014-04-07 19:52:36 följande:
    Fattar jag väl alltså kan det kosta hur mycket/lite som helst beroende på vad man själv väljer att deffa normalstor som, alltså upp till ts att räkna själv;)

Så du skrev bara det för att dumförklara mig??

Det föll enbart tillbaka på dig själv.
  • Anonym (Tjo)

Tack så jätte mycket för era svar!! Ska iväg och handla idag, får se hur det slutar :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad kostar det att göra en blöjtårta?