• Pollygirl

Smaksätta vatten apelsin och gurka hur gör man?

Jag har fått tips att man kan smaksätta vanligt vatten med apelsin och gurka, hur gör man? Pressar man apelsin i vattnet eller lägger man i 1-2 klyftor? Ska man skala gurkan, eller är det bara att skiva tunna skivor i vattnet?

har aldrig gjort detta förrut så det skulle vara jätte snällt om någon vill hjälpa mig med hur man gör

• Svar på tråden Smaksätta vatten apelsin och gurka hur gör man?
  • Fru Söderlind

Skiva tunna skivor

• Nattviolen

Skivad gurka i dricksvattnet blir jättegott. Med apelsin kanske man gör som med citron, pressar den i vattnet.

• Diwa

gurka skivar jag bara i efter att ha tvättat den ordentligt...

citron och apelsin och grape tvättar man noga och skär i två dela...sen skivar man och lägger några skivor i tillbringaren

(fast gör inte massor för det blir beskt om det får stå länge)

ska det stå längre är det bättre att skala frukten eftersom det är skalet som gör det beskt

• fipa2

På sommaren kan man smaksätta med färska jordgubbar också, det blir rätt gott och ser vackert ut

• fipa2

Bara som en parentes alltså.

• Diwa

melon och rabarber funkar oxå...

man kan nog ha det mesta i frukt och bär väg?

• Katja77

Äpple i skivor är också gott!

• Laire

Ifall man villvara lite konstnärlig kan man göra som i "Äntligen hemma" (tror jag det var.)

Man kan använda praktiskt taget vad som helst, så man kan lägga in frukt/bär/grönsaker som sjunker först, sedan något långt (som gurkremsor), som tar upp mellanrummet, och sedan något som flyter längst upp.

Så jäkligt snyggt ut, dock vill man ju ofta inte förstöra sin skapelse genom att dricka den...

Svar på tråden Smaksätta vatten apelsin och gurka hur gör man?