• Anonym (Kompis)

Munsår - tidig graviditet?

Någon här som fått munsår i tidig graviditet? Kanske t.o.m. innan ni plussade? Var satt de?

Har en vän som undrar.

Och ni som enbart tycker att detta är en till tråd som handlar om symtom och är kräkless på dessa behöver inte göra sig besväret med onödiga kommentarer!

Tack för mig.

• Svar på tråden Munsår - tidig graviditet?
  • Anonym (Kompis)

Hon har hört det ja.

• Långbenopluto
    Anonym (Kompis) skrev 2014-04-07 21:27:40 följande:
    Hon har hört det ja.

Då har hon hört galenskap......
  • Anonym (Kompis)
    Korpen skrev 2014-04-07 21:29:46 följande:

Då har hon hört galenskap......
    Som jag skrev i min trådstart,

"Och ni som enbart tycker att detta är en till tråd som handlar om symtom och är kräkless på dessa behöver inte göra sig besväret med onödiga kommentarer!"
  • Anonym (GM)

Kan visst stämma eftersom munsåren påverkas av hormoner. Men absolut inget säkert tecken på något sätt. Även mens, stress, förkylningar eller bara sol eller kyla kan framkalla munsår. Kan komma när som helst alltså.

• Malima

Jag hade munsår maaaaassor med gånger under de första 12 veckorna, sen stabiliserades hormonerna och munsåren har hållt sig borta. Mina munsår sitter oftast på samma ställe, så även dessa.

• Missimissi

jag hade också munsår en massa gånger under de första 12 veckorna av min första graviditet. Tror det är all stress, press man känner samt nersatt immunförsvar som spelade inte. Dock hade jag inga munsår så tidigt under min andra och tredje graviditet så jag vet inte riktigt hur man ska tolka det. Alla graviditeter är olika.

• Anonym (Möjligt)

Jag får munsår varje äl och efter min andra ED också så det kan visst ligga nåt i det. Munsår triggas av hormoner och stress och det är ju en graviditet. Men självklart är det inget säkert symtom!

• Anonym (Kompis)

Tack för era svar! Och tack för era förklaringar.
    Vet att det inte är ett säkert tecken, men hon undrade lite eftersom hon haft lite andra symtom också och nu plötsligt fått munsår för första gången i sitt liv. 

Så ni fick alltså munsår tidigt? Kom de redan innan ni fick ett plus eller senare efteråt?

• FrökenCarlsson

Jag fick blåsor i munnen (afte tror jag det heter) innan jag plussade, har det aldrig annars. Dock inga munsår utanför munnen om det är så hon menar..

• Glasbollen

Jag har påbörjat fyra graviditeter och har fått munsår ca en vecka innan plus på stickan, tre av dessa graviditeter. Jag har funderat över om det finns ett samband, det måste det göra! Om jag googlar, går det att läsa att det ibland kan finnas en hormonell orsak till munherpes.

Svar på tråden Munsår - tidig graviditet?