• Saturnus

    En äggledare, insemination

    Hej! Jag har opererats för ett utomkveds och har bara en äggledare och vill komma i kontakt med i samma situation. Någon? Jag undrar om ni andra endast har inseminerats om ni ägglossat på den sida äggledaren finns kvar?

  • Svar på tråden En äggledare, insemination
  • Mamori

    Jag har också bata en äggledare efter utomkvedes men kommer nog inte att insemineras eftersom jag inte har något problem med att bli gravid, men kan nästan lova att det inte spelar någon roll vilken sida det ägglossats på för något syfte. Den äggledaren som är kvar kan ju plocka ägg från båda äggstockar (de kan röra på sig) och för insemination så sätts väl ägget in i livmodern och då spelar det ingen roll.

  • Pimpinellan

    Mamori: du blandar ihop insemination med IVF. Vid insemination sprutas spermier in i livmodern och sen får naturen ha sin gång. Vid IVF sätts ett befruktat ägg in.

    Chansen att bli gravid är alltid mycket högre vid IVF,men visst kan insemination funka vid en dålig äggledare också. Man kan bli spontant gravid också för den delen.

  • Mamori

    Du har helt rätt, blandade ihop dem, men det borde inte spela någon roll hur som helst

  • cameleon

    Jag har bara en äggledare efter ett utomkveds.
    Jag och min man skall påbörja utredning idag i Västerås, efter 8 års försök.

Svar på tråden En äggledare, insemination