• Vindsnurrig

Funderar på namnet Tea, funkar det?

Både jag och min man funderar på Tea som namn på bebisen, vi frågade på ultraljudet och det var en liten tjej. Glad

Funderar på vad ni spontant tycker och om det ev är någon som heter Tea som kan berätta om det är ett trevligt namn att ha?

Funderar på om folk har svårt att stava namnet eller gärna vill stava det konstigt? Om folk tror att det är ett smeknamn? Hur det går med namnet i engelskspråkiga länder? Jag tycker ju att det är ett jättefint namn men vill gärna ha second opinions om det kan bli något problem eller om det låter okej. :)
  • Svar på tråden Funderar på namnet Tea, funkar det?
  • Ellie

Jag tycker det är fint! Möjligt att det upplevs som ett smeknamn, men det tycker jag inte gör något.
    Däremot blir det ju drycken Te på engelska, och det är väl kanske inte så vanligt att man heter i engelsktalande länder.

• aleakim

Mitt ena kusinbarn heter det, tycker att det är jättefint :)

Är man i engelskspråkiga länder kan man ju presentera sig så att det låter lite mer som Tia, det är ju ett namn där borta.

BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • fluu

Jag som annars är allergisk mot "onödiga" h:n i namn hade petat in ett h ändå. Tea blir bara drycken för mig och framförallt blir det så i engelskspråkiga länder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ful Anka

Tycker att det är ett jätte vackert namn. Hur du än väljer att stava det men, jag hade valt Tea.

• Team2

Lite "smeknamnigt" är det nog, men det gör väl inget när det är så fint! Och korta namn är väldigt populärt nu :) Jag hade stavat det med th, Thea... Blir lite mer av det då... :)

• Leonie88

Tycker det är fint. Gillar dock stavningen Thea mer. Dock har jag svårt att se en vuxen kvinna heta det. Ser ett barn lr en tant framför mig.

• Nicaloll

Gillar också stavningen Thea mer som andra också varit inne på. Men visst kanske tror folk att det är kort för Theodora eller Amalthea men det kanske inte gör något?

Svar på tråden Funderar på namnet Tea, funkar det?