• Nell

Vad tycker ni om...

Miranda
    Vivienne
    Marianne

• Svar på tråden Vad tycker ni om...
  • aleakim

Gillar alla tre faktiskt, . Marianne, men utan stumt E på slutet, är ett av mina favoritnamn.

BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • fluu

Marianne(har bara hört med stumt e) tycker jag mycket om! Ett okomplicerat och fint namn som ändå har en viss auktoritet i sig och passar fint hela livet. Funkar fint på flera språk. Får jag någon gång en andra dotter kommer hon nog få heta Marianne i andranamn efter min mormor.

Vivienne är häftigt, ett namn som vunnit stor mark  i engelskspråkiga länder. Vackert, klassiskt och lite kaxigt. Blir väl Vivi som också är fint. I Sverige kanske stavningen blir lite knepig dock. Kanske att Vivianne är kättare här.

Mirandra gillar jag inte. Det heter "alla" mobbare i min generation. Blir Mirre - fult.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Vivienne är ju otroligt vackert! Det låter som en mer internationell variant av det lite tråkigare Vivian. Helt klart favoriten bland de tre!

Miranda och  Marianne får jag lite dåliga associationer till båda två, så svårt att uttala mig obejktivt om dem. Men Marianne är ju mer klassiskt  och tidlöst, medan Miranda är med "trendigt".

Jag skulle tveklöst satsa på Vivienne!

• Nell

Jag förstår hur alla tre tänker. Och Mirre, huh, det hade jag förträngt...

• Natulcien
    Leonie88 skrev 2014-04-13 12:34:58 följande:
    Alla är fina men tycker nog endast att Miranda passar på en bebis.
    Fast man är ju vuxen under en större del av sitt liv än vad man är bebis...
Svar på tråden Vad tycker ni om...