• Jenny 84

syskonvagn lr inte?

Hej..
    Jag har en son på 3 1/2 år och till sommaren föder jag nästa.. Min son klara av att gå han får gå mycket vid vagnen dom gånger vi använder den.. Men han sover middag ibland när han är hemma. Men på dagis sover han.
    Behöver jag ha en vagn.. Jag gillar vagnen när man handlar och slippa gå efter barnet och att dom kan sova ute. Men nu är de ju så att min son är lite överviktig men lång han väger 15kg .
    Jag har varit inne på en babyjogger city select och en baby travel dablin.

1 babyjogger är lite och smidig men får min son plats. Är den svårstyrda på lera??

2 babytravel är väldigt stor och klumpig men då sitter som brevid varandra. Och sen när man inte avvänder liggdelen längre så sitter barnet och ser framåt men jag skulle vilja se barnet sen.. Är den svårstyrda på lera?

Någon som har bättre tips om vagn??
    Jag vill ha syskonvagn ibland och ibland enkelvagn.. Och jag gillar inte dom vagnarna som ser ut som när man har bebisen under sittdelen och inte tre hjul.. Litar inte på dom riktigt.

Någon som har ett bra tips till en som är vilse i vagn världen???

• Svar på tråden syskonvagn lr inte?
  • Lindsey Egot the only one

Donkyn kan man ju skjuta ut chassi i sidled och gå från enkel till dubbel.

Men sedan finns det en ståbräda med sitts easy rider heter den.

• Siglas

Jag har en carena dubble swing till mina barn. 3 år,7mån. Funkar jätterbra. Den var inte nå dyr i inköp heller så dem får användas så länge den behövs. Upplever att sen har lite bredare sittdel än dom andra vagnarna.

• Vickan I

Han är för stor för att tryckas ner i en City Select. Räcker det inte med ståbräda? Han borde ju sluta sova på dagen snart. Annars rek jag Babyjogger city mini GT. När den lilla ska börja sitta är stora fyra år och borde kunna gå/stå på bräda och du kan sälja och skaffa enkelvagn med sittdel emot dig.

• Hoppfullheten

Beror ju på hur du bor och vilka behov du har .Har du tex en bit till dagis och storebror ska lämnas där kan det vara smidigt med en syskonvagn när man har bråttom och barnet inte har det... På vintern är det jobbigt med ståbräda, likaså om det är långt man ska gå. Men eftersom han är så stor (menar till åldern sett) får han nog bara plats i en sån vagn där de sitter bredvid varandra, de andra har så små sitsar.

Även om du inte gillar de trehjuliga med en sits undertill tycker jag du ändå kan fundera lite på en phil and teds... Den tycker jag är bra då den verkligen också ser ut som och är en enkelvagn när man inte har syskonsitsen. Lätt att bara sätta på extrasitsen de tillfällen man känner man behöver. Finns billiga begagnade på blocket.

• isolande

Röstar oxå på Phil och Teds, den är som en enkelvagn utan sitsen, och lätt att ta sig fram med i lite snö Glad. Billig oxå om du köper beg. Annars hade jag kollat på ståbräda om jag var du. Om ni ska på utflykt hela familjen kan ni ha stora i en paraplysulky ist.

• Jenny 84

Jag skrev fel min son är bara 2 1/2 år han klarar av att gå men ibland när man hämtar han lr han är ledig så är de gött att att va ute och gå och speaiwllt på sommaren hösten.. Men han klara av att gå men ibland är de skönt att han han i vagnen när vi är ute och går..

Men jag gillar inte en som där Phil trehjuling. Grannen har en sån.. Min min kompis tipsa mig om en me2 vagn.. Men jag vet inte är så osäker på vad jag vill ha för vagn.. När vi är i husvagnen kan de va gött att ha syskonvagn. För han sover där eftersom man är ute jämt och gör grejer..

• mammalovis

Vi har kvar enkelvagnen med ståbräda och använde mycket i höstas. I vinter har vi bara använt syskonvagnen - en Babyjogger. Nu är väl nackdelen att inte ha ögonkontakt då hon slutade ligga still i liggdelen (vid 10 månader), så länge ändå. Så det är väl dags att stoppa i åkpåsen i enkelvagnen också - nackdelen då är ju att storasyster ska  orka stå still. Vissa dagar går hon hela vägen hem, andra halvvägs. Det tar mig ca 15 minuter i rask takt, så mycket tålamod behövs på vägen hem med 30-45 minuter.

Så allt beror väl på hur mycket ni är ute och rör på er. Vi hade sittvagn med mjuklift i, så kunde jag i nödfall ta lillan i bärsele och stora strulade.Om jag bara har med mig stora tjejen har vi en sulky.

• Lindsey Egot the only one

Han borde kunna sitta på en easy rider

• Jenny 84

Jo han kan gå. Men vill ändå ha en syskonvagn om jag får för mig att gå bort mamma kilorna och sen kommer jag få på sommaren och då är de skönt ut och gå. Men vi har en emmaljunga scooter men de är inte full ligglägge.. Men när de är fint väder så får han sova ut så mycket som möjligt.. Men klart jag kan ha en ståbrädan till han men de är ju de att ibland får han också vila i vagnen och då kan de va bra med syskonvagn...

Svar på tråden syskonvagn lr inte?