Egoistiskt att ta ett jobb till sjöss med barn?
För att göra en lång historia kort så har jag jobbat på samma jobb sen jag slutade skolan. Kan stället utan och innan och nu känns det som jag blir mer och mer bitter på jobbet vilket är lika med att man gör ett sämre jobb. Jag är tacksam för mitt jobb men nu känner jag bara för att testa något annat. Till saker hör den att jag fick erbjudande om att jobba ombord på en båt. Efter en veckas praktik och några extra pass har jag insett att detta är ett jobb jag älskar. Älskar människorna älskar jobbet och älskar omgivningen. Saken är den att jag har varit mammaledig fram till denna chansen kom. Så jag har kunnat bolla båda jobben plus att jag har varit hemma. Men ombord senast slog det mig om jag är egoistisk som är borta så mycket ifrån vårt barn? Försöket hitta andra forum men där är det bara männen som jobbar till sjöss. Min pojkvän är arbetslös så hen har alltid någon hemma och går inte på dagis. Jag är borta en vecka och hemma en. Jag behöver synpunkter. Är jag dålig som verkligen vill jobba med detta och offra så mycket tid på ett jobb? Vill gärna även ha åsikter om kvinnor som jobbar till sjöss. Jag vet ju att dom finns träffade ju några ombord ;). Men vårt barn är ju inte mer än 1,5 och deras va 13 plus. behöver verkligen lite tips och råd innan jag säger upp mig ifrån det andra jobbet.