• Anonym (Ella)

Näsan domnar och det känns som regndroppar träffar den.

Jag har under lång tid upplevt att min näsa domnar och det känns som den somnar och har ett pirrande på den. Ibland sprider sig detta till vänster kindben. Detta händer dagligen oftast då jag ligger ner. Men nu har detta förändrats, det kan bäst beskrivas som om nästippen träffas av en tung vattendroppe med ett stort tryck. Någon som känner igen det?

• Svar på tråden Näsan domnar och det känns som regndroppar träffar den.
  • Flaskpostaren

Du kanske lägger näsan i blöt för mycket!

• Anonym (Ella)
    Flaskpostaren skrev 2014-04-08 09:22:58 följande:
    Du kanske lägger näsan i blöt för mycket!

ja tänk om det vore så enkelt!
  • Anonym (s)

Tycker du ska söka för det faktiskt.

• Anonym (Ella)
    Anonym (s) skrev 2014-04-08 11:48:31 följande:
    Tycker du ska söka för det faktiskt.

Jag förstår att det är läkare jag behöver träffa för att få ett korrekt svar. Men det känns så vagt att söka för en domnad näsa.
  • Anonym (Mimu)

Jag fick liknande symptom för några månader sedan, men det försvann lika plötsligt! Antog att det måste varit en nerv som var lite grinig. Min näsa domnade väl inte riktigt, men det kändes som om den träffades av små vattendroppar eller som om något skräp föll på näsan fast det inte gjorde det. Skumt. Var ganska stressad under den perioden så antog att det hade med det att göra.

• Anonym (Ella)

Mimu, jag har också tänkt att det är någon nerv som spökar. Men nu när det ändrat sig så vet jag inte vad jag ska tro. Jag är helt bedövad, ingen känsel alls. Sen pirrandet som när en hand somnat och är påväg att vakna. Vattendropps-känslan är väldigt stark men kommer bara ibland som tur är. Hoppas det bara försvinner för mig med.

• Anonym (s)

Jo men just domningar kan vara neurologiskt så det tycker jag man inte ska nonchalera...

• Anonym (Ella)
    Anonym (s) skrev 2014-04-08 17:08:10 följande:
    Jo men just domningar kan vara neurologiskt så det tycker jag man inte ska nonchalera...

Tack för att du tog dig tid att svara, jag ska ta och ringa vårdcentralen och höra vad de säger. Jag har haft det länge så vet att det inte är något tillfälligt pga stress eller liknande gör nog att det är dags att iaf rådfråga.
  • Anonym (Ella)

Ringde vårdcentralen idag och ssk jag pratade med tyckte att det skulle kollas upp så fick en tid nästa vecka.

• Anonym (Ella)

Det visade sig vara stress och jag går fortfarande i behandling.

Svar på tråden Näsan domnar och det känns som regndroppar träffar den.