• Jenny8686

Tidigt missfall v3-5

Hej! Tänkte om någon kunde hjälpa mig med några frågor.
    Plussade den 29/3 med ett digitalt grav test v3-4 stod det att jag va i.
    I torsdags började jag blöda lite grann efter att ha upplevt en väldigt traumatisk och hemsk trafikolycka.
    Fredag: Blödde lite mer, tog kontakt med bm och hon lugnade mig med att det inte va någon större fara och att jag kunde kontakta sjukhuset om det skulle bli så att jag började och blöda mycket och fick feber.
    Lördag: fick krampliknande smärta tillsammans med en större blödning med färskt blod och annat. Kontaktade 1177 och den sjuksköterskan ville att jag skulle åka in till akuten. Fick åka från jobbet till akuten och fick göra ett vul där gyn läkaren inte såg något alls i livmorden och tryckte även över mina äggledare/äggstock för att se om jag ömmade.
    Söndag: Likadan smärta som lördagen och lika mycket blod.
    Måndag: likadan smärta och lika mycket blod.
    Idag: lika mycket blod och ingen smärta hittils, bara typ öm/känslig i nedre magen.

Hur länge blöder man "mycket" och när börjar det avta??

tacksam för alla svar!
    mvh

• Svar på tråden Tidigt missfall v3-5
  • Pimpinellan

Beklagar! Både olyckan och missfallet. Dock vill jag klargöra att v.3-4 var du inte i,det är veckorna före BIM och testade du efter BIM var det v.5. Det står 3-4 veckor gravid på testet eftersom det räknas från befruktningen,men graviditeten räknas 2 veckor till. Hur som helst... Man kan blöda rätt mycket även i tidig graviditet. Oftast mer än vanlig mens,mer utdraget och med riktiga klumpar. Och ha väldigt ont! Det man ska se upp med är feber och extremt lång och intensiv  blödning,vi talar nattbindor varannan timme en vecka typ eller blöda en månad i streck. Det kan tyda på nåt fel eller infektion. Annars sköter oftast kroppen detta själv,det brukar vara värre med psyket att fatta faktum...

Ta hand om dig nu! {#emotions_dlg.flower}

• Jenny8686
    Pimpinellan skrev 2014-04-08 16:22:03 följande:
    Beklagar! Både olyckan och missfallet. Dock vill jag klargöra att v.3-4 var du inte i,det är veckorna före BIM och testade du efter BIM var det v.5. Det står 3-4 veckor gravid på testet eftersom det räknas från befruktningen,men graviditeten räknas 2 veckor till. Hur som helst... Man kan blöda rätt mycket även i tidig graviditet. Oftast mer än vanlig mens,mer utdraget och med riktiga klumpar. Och ha väldigt ont! Det man ska se upp med är feber och extremt lång och intensiv  blödning,vi talar nattbindor varannan timme en vecka typ eller blöda en månad i streck. Det kan tyda på nåt fel eller infektion. Annars sköter oftast kroppen detta själv,det brukar vara värre med psyket att fatta faktum... Ta hand om dig nu!

Jo jag va i v3-4 enligt tabellen, testet visade gravid 1-2. Okej, men du vet inte hur länge man blöder?! Vill ju typ att detta bara ska ta slut så man kan försöka igen sen så småningom om. Gyn läkaren tyckte att jag skulle vänta 2 menstruationer innan nästa försök?!?
  • Pimpinellan
    Jenny8686 skrev 2014-04-08 16:33:59 följande:

Jo jag va i v3-4 enligt tabellen, testet visade gravid 1-2. Okej, men du vet inte hur länge man blöder?! Vill ju typ att detta bara ska ta slut så man kan försöka igen sen så småningom om. Gyn läkaren tyckte att jag skulle vänta 2 menstruationer innan nästa försök?!?

Om detta hände innan eller precis runt när mensen skulle komma räknas det knappt som missfall utan som kemisk graviditet. Ser inga skäl till varför du skulle vänta vid så tidigt missfall,de är jättevanliga. Jag har blödit nån dag mer än vid vanlig mens.
  • Jenny8686
    Pimpinellan skrev 2014-04-08 16:38:05 följande:
    Om detta hände innan eller precis runt när mensen skulle komma räknas det knappt som missfall utan som kemisk graviditet. Ser inga skäl till varför du skulle vänta vid så tidigt missfall,de är jättevanliga. Jag har blödit nån dag mer än vid vanlig mens.

Okej, vet ju inte när min mens hade tänkt att komma för jag hann aldrig att få tillbaka den innan det visade pos på testet efter att jag slutat med mina piller. Jag tycker oxå att det är konstigt att han ville att jag skulle vänta så länge, men sen sa han att ja blir du gravid innan dess ja då är det ju så. ?! Okej får hoppas att jag slutar blöda snart då...
Svar på tråden Tidigt missfall v3-5