Oväntat gravid i väntan på fast anställning.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag plussade idag och hade inte alls räknat med det nu. Vi vill gärna ha ett barn till (har en son på 3,5 år sen innan) men läget känns kanske inte som det bästa nu. Jag blev färdigutbildad uska i december och har sedan dess haft vikariat inom vården på ett ställe som jag varit mycket på innan. Jag har hittills lyckats samla 335 LAS dagar och tänkte att vi skulle vänta och se om jag kunde få fast jobb innan jag blev gravid igen så att jag visste att jag hade något att gå tillbaka till. Jag är medveten om att det skulle kunna dröja till nästa höst eller något.
Nu är jag iallafall gravid och jag vet allvarligt talat inte om jag skulle klara att göra abort för en sån sak som arbete. Fördelen med att få barn nu är att jag fortfarande har skyddad sgi som är beräknad på mitt jobb på 100% som jag hade innan jag fick min son.
Vet inte vad jag vill med detta egentligen. Ville bara skriva av mig och se om någon kanske har något vettigt att säga som kan få mig att må bättre.