Missfall vecka 12, oron släpper aldrig!
Hej!
Jag har precis fått en missfall och var då när allt drog igång ordentligt (2 dagar innan var det lite rosa på pappret bara) i början av vecka 12. Jag har tidigare fått ett tidigt missfall, men det märkte jag ju inte av på samma sätt, dels för att jag inte visste om att jag var gravid och dels för att det var så pass tidigt så att jag inte kände speciellt mycket, varken fysiskt eller psykiskt.
Jag och min sambo var så otroligt glada för den här graviditeten, det var perfekt i tid och våra familjer och vänner blev också väldigt glada. Nu känns allt helt tomt och meningslöst. Jag tycker att det känns så orättvist att något ska tas ifrån en när man så gärna vill behålla det. Förstår ni hur jag menar? Vi som verkligen vill ha barn, som blir lyckliga över ett plus på stickan, varför kan vi inte få vara det för? Jag kan inte låta bli att känna avsky för människor som råkar bli gravida, oönskat och inte är säkra på om dom vill behålla eller ej, att dessa människor ska få en fullgången graviditet känns så orättvist mot oss som verkligen, verkligen vill.
Jag kanske låter egoistiskt, jag försöker verkligen att glädjas åt mina vänner och familj som är gravida nu, men jag kan inte låta bli att tycka att det känns orättvist. Jag önskar ingen att få uppleva ett missfall eller liknande, absolut ingen. Men varför vi? Varför nu? Det dödar mig att inte få veta det. Vi kommer aldrig att få veta varför.
Önskar bara att någon kanske vill dela med sig av sin historia. Hur tänker du? Hur känner du? Har du tips på hur man går vidare på bästa sätt? Vad som helst! Det behöver inte vara peppande, skriv ur dig hur arg och ledsen du är om du vill också!
Jag försöker tänka att det blev fel från början, det var inte menat och då stötte kroppen ur fostret av sig själv. Att det var för en bra sak. Så försöker jag tänka. Annars pallar jag fan inte.