• Anonym (Äcklig)

Alla före detta nagelbitare...

Mina naglar har blivit breda. Har äntligen slutat en 30årig äcklig vana. Undrar nu om mina naglar någonsin kommer se normala ut? Någon med erfarenhet? Bet aldrig ner långt ner i köttet som vissa utan bara "det vita".

• Svar på tråden Alla före detta nagelbitare...
  • Anonym (Äcklig)

De är bredare än hos de som inte biter. Svårt att förklara men har sett samma sak hos alla nagelbitare. KAnske inget som någon annan tänker på?

• Duckan

Jag bet frenetiskt i många år och får återfall nån gång per år. Mina naglar är allt annat än breda. Säker på att dina inte alltid sett ut så? Har du en bild på detta? Ett tricks när du  målar breda naglar är att lämna lite omålat på sidorna så ser den smalare ut.

• Anonym (Me too)

Här är en till som nyligen slutat bita på naglarna efter 30 år!!! Herregud vad vidrigt nu när man tänker på vad man egentligen har tuggat i sig alla dessa år... *mår illa*
    Och jag har samma problem som dig TS, mina naglar är också breda och jag har ont av det. Har försökt fila "på bredden" men det tycks inte bli så mycket bättre.
    Kanske får vi helt enkelt leva med detta? Hur som helst så är det satans mycket bättre än nerbitna naglar!! 

Hejja oss! Tungan ute

• Chiquita07

Jag bet på naglarna i mååånga år. När jag väl slutade fick jag superfina naglar! Folk undrade om dom verkligen var äkta till o med.

• Defeateris

Jag har samma erfarenhet som Chiquita här.. Mina naglar har, sedan de väl fått växa ut helt, blivit väldigt fina. Långa, hårda, och jäkligt tåliga. Däremot tog det ett tag, ungefär hela nageln var tvungen att bytas ut innan det blev bra. Även jag får frågor om huruvida mina naglar är äkta eller inte..

Kan du inte ta en bild och visa vad du menar?

• aleakim

Jag slutade bita på naglar för 10-11 år sedan. Hade fått rätt breda naglar men efter några år började de se normala ut igen. Jag låter de vara lite halvlånga, då lurar man ögat en aning.

BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • AstaMärta

Mina är breda utan att jag någonsin bitit. Har man inte bara olika nagelform helt enkelt?

• Duckan

AstaMärta, det är min teori också. Varför skulle de bli bredare av att man gnager ner dem? Mina är tvärtom väldigt smala och nästan fult kupade och jag bet som sagt i många år.

Svar på tråden Alla före detta nagelbitare...