• SmokingHotBrownSugar

amstaffens obehagliga blick o fokus!

gick förbi en gångtunnel och stötte på en amstaff med ägre,
    amstaffen gav mig den mest hemska o rovgiriga blicken,
    det kändes som den verkligen siktade in sig på mig o hade mig som måltavla,
    har aldrig stött på en amstaff på så nära håll tidigare så jag var inte bered,
    usch kalla kårar o kallsvettig panna höll ja andan tills hunden gått förbi och bad fader vår att den inte skulle slita sig från koppeln,.
    ni som kan kamphundar osv , vad betyder den speciella blick som amstaffar ger till främlingar,
    detta e läskigt tkr jag, någon borde göra nått åt dessa kamphundar.

• Svar på tråden amstaffens obehagliga blick o fokus!
  • Nenne666
    Haskel skrev 2014-04-09 00:27:22 följande:
    Fråga Kenneth, han har mycket erfarenhet av "kamphundar"

Är det han som är så flitig på att starta trådar i ämnet, om mördarhundarna?
  • EnAnonumius
    Nenne666 skrev 2014-04-09 00:34:11 följande:

Är det han som är så flitig på att starta trådar i ämnet, om mördarhundarna?
    Jupp, det stämmer bra det.. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nenne666
    EnAnonumius skrev 2014-04-09 00:37:02 följande:
    Jupp, det stämmer bra det.. 

Haha.. Aa okej. Jo han kommer nog kunna fylla i vad 'som höll på att hända' med TS .
  • SmokingHotBrownSugar

har tidigare hälsat på sunda hundar som labrador o golden som viftar med svansen,
    men denna var stel som en ande o hade en fjärran skådande blick innan den fick syn på mig,

• Akua

En hund som viftar på svansen behöver inte vara glad. 

En hund som stirrar på dig kan bara vara väldigt nyfiken och vilja komma fram och leka eller hälsa. 

Hundars språk är så mycket mer komplicerat än stirrande ögon och viftande svansar. Det är omöjligt att säga vad den hunden som du mötte hade för sinnesstämning. 

• Svårtmednick

Min hund vill inte ens hälsa på såna hundar.. Hon tittar åt ett annat håll o går förbi. Ibland är vi hundvakter åt en amstaff och hon ignorerar totalt..

• Cluttentutt
    SmokingHotBrownSugar skrev 2014-04-09 00:43:02 följande:
    har tidigare hälsat på sunda hundar som labrador o golden som viftar med svansen,
    men denna var stel som en ande o hade en fjärran skådande blick innan den fick syn på mig,
    Ja din kompis MissPattaya94s vanor kanske har något med det att göra.
Svar på tråden amstaffens obehagliga blick o fokus!