• Anonym (Älskling)

Mena han det han sa eller tänkte han bara inte?

Jag och sambon har det halv kasst i förhållandet. Han vet inte vad han känner för mig men igår när vi satt i soffan och pratade sa han".....men älskling...." Vad betyder det? Råkade han bara säga det eller är det så han känner innerst inne? För mig är det ett ord som man bara säger till den personen man älskar

• Svar på tråden Mena han det han sa eller tänkte han bara inte?
  • OneWish

Det är ju ganska svårt att svara på det eftersom ingen här har någon annan insikt än de 3 rader du skrivit ovan.
    Att du har den definitionen av "älskling" behöver ju inte betyda att han delar den rent logiskt.

Jag vet själv (jag är man) att jag kan träta med någon fast än jag innerst inne egentligen inte vill, då kan man ibland försöka bryta trenden genom att säga vad man känner och hoppas budskapet går igenom oavsett hur förblindad den andra är av att enbart "vinna". 

Men som sagt det är något i alla fall jag omöjligt kan svara på i det här scenariot. 

Love all, trust a few, do wrong to none.
  • Anonym (Nej)

Men tanke på vad du har skrivit innan så ska du inte hänga upp dig på det ordet. Jag råkade kalla en manlig klasskompis för älskling en gång när jag kallade på honom .. Helt av misstag! Se krasst på det: Vill han leva med dig? Vill han ha dig nära alltid? Mår ni bra tillsammans? Eller vill han bara träffa dålig ibland men slippa träffa dig under andra perioder? Duger du när han är ensam eller kåt? Antagligen så kallade han dig älskling osv för att ha kvar dig på linan... Det är praktiskt att bara ringa så kommer du springandes... Och sedan kunna göra vad man vill med vem man vill resten av tiden. Vad inte dum.

• Nyfiken gul

eftersom ni är sambos förutsätter jag att det finns en grundkärlek mellan er, att han faktiskt älskar dig innerst inne.

Att man har det krasst i ett förhållande och tvivlar på sina känslor kan hända alla och det HÄNDER nästan alla också.  Att man i en period av kaos och dåligheter faktiskt inte kan säga att man älskar sin partner och inte vet vad man känner. 
    Så är det att ha ett dåligt förhållande. 

Jag tror säkert att han har nån form av kärlek inom sig , men att stöket och böket ni nu har i ert förhållande gör att känslorna ligger långt inne. Kanske är det så också att han omvärderar sin kärlek nu.  Att älska någon behöver ju inte alltid betyda att det är rosaskimrande och att man vill ha varandra för resten av livet.  Man kan älska någon men ändå vilja göra slut. Allt beror på varför saker och ting är dåligt och inte fungerar. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Sorgligt)

Kanske var det hans sätt att säga att han älskar dig. Kanske har han kallat dig/någon annan älskling förut och nu kom det per automatik. Kanske läste han ordet på textremsan på tvn.

Hur det än må vara svider det till i magen när jag läser trådar likt denna. Att vuxna människor som valt att dela sitt liv med varandra kan vara så dåliga på att kommunicera är för mig obegripligt. Varför frågade du inte din sambo vad han menade?

Jag har en rak, öppen och ärlig kommunikation med min man. Det är en av grundstenarna i förhållandet och jag trodde att de flesta var överens om det (så ser det ut i alla förhållanden i min omgivning). Detta forum visar dock att många lever tillsammans utan att kunna prata med varandra och det är väldigt sorgligt.

Ts, du måste prata med din sambo! Det är inte ok att du måste gissa vad han menar när han säger vissa ord. Öppna upp till kommunikation! Ta kontroll över situationen.

Svar på tråden Mena han det han sa eller tänkte han bara inte?