• Bomilay

Till alla småbarnsföräldrar i Täby/Gribbylund

Jag och sambon planerar att köpa villa i Gribbylund i Täby och varken jag eller han känner till området mer än det vi har läst på nätet. Vi har 2 barn, 4 resp. 1 år, och behöver lite info om förskolor i området. Vilka är bra och vilka är mindre bra? Vilka skolor rekommenderas? Kan tillägga att villan vi tittar på ligger rätt så nära centrumet. All info uppskattas, både om förskolor/skolor/dagmammor och själva området. 

Tack på förhandGlad

• Svar på tråden Till alla småbarnsföräldrar i Täby/Gribbylund
  • Carrolajn

Hej!

Jag både jobbar på en förskola i Gribbylund och har en son som gått på förskola i gribbylund. Han gick på Ängsholmens förskola, vilken jag starkt rekommenderar! Världens bästa pedagoger som bryr sig om och månar om barnen!! Jätte mysig omgjord villa som ger en "hemma känsla".

• Rebecka47

Täbypedagogernas Läsargränd var toppen. Vi slutade där till sommaren. Härlig och varm personal och fin stämning bland barnen. Vet inte hur det är på övriga förskolorna däremot.

Gribbylund är fint. Toppen med badet, lekplatsen nära badet vid Rönningesjön och Rönninge by på andra sidan sjön som utflyktsmål.

• Undra

Hej! Har du fått mer nyttig info efter flytten? Vi flyttar snart till hus i centrala Gribbylund och har en 1,5- åring så allt är av intresse!

Svar på tråden Till alla småbarnsföräldrar i Täby/Gribbylund