Kost,svullen mage,ammar
Rörig rubrik jag vet. Men är så här fick barn för 5 veckor sedan, hade en liten viktuppgång på 5kg ca som försvann direkt och har gått ner ytterligare 2kg än så länge. Är 156cm och väger nu 49,5kg.
Magen är svullen, vilket den var före graviditeten också men vill gärna få bort den. Träning får jag inte ännu då det blev snitt. Så tar långa raska promenader istället, men hoppas på löpträna lugnt snarast och även få börja med plankan.
Mat äter ja väldigt nyttigt förutom godis, mycket för att jag självklart är sugen men även för att jag både kan då jag ändå verkar gå ner i vikt och då jag räknar kalorier så vet jag att där finns lite utrymme för det med. Äter mycket grönsaker och frukt och mycket protein. Gi-bröd och havregrynsgröt med. Grädde äts varje dag med.
Funderar på om det är alllaktos jag äter som gör magen svullen. Äter keso,kvarg,lättmjölk, grädde varje dag. Men vad ska jag tex byta ut mina mellanmål med då jag tar keso eller kvarg? Har även läst att äpplen kan göra magen svullen och det äts minst 3 äpplen om dagen.
Så är mest vad ja kan byta ut och äta istället? behöver ju egentligen inte gå ner mer i vikt och då jag ammar så behöver jag äta mera. därav att jag äter ofta..
Några förslag?