• Wierdo

Ska träffa ett medium - Vad tänka på?

Jag ska träffa ett medium i slutet av denna månad. Detta är ett medium som i mina trakter är välkänd för att vara väldigt trovärdig. Hon har träffat några i min närhet och de har då fått kontakt med vänner och släkt på andra sidan, och mediumet har då kunnat avslöja saker som hon omöjligt hade kunnat veta.

Som sagt: Nu ska jag träffa henne och jag har så himla höga förhoppningar om att få prata med en släkting som gick bort förra året. Är det något jag kan göra för att påverka att släktingen kommer fram till henne? 

Hoppas att ni som inte tror på "sånt här" förstår att det inte är er tråd att kommentera i..

• Svar på tråden Ska träffa ett medium - Vad tänka på?
  • Sezzie

Har du någon tillhörighet från din släkting så kan det möjligen vara till hjälp :) Ett gammalt smycke eller något annat. Spännande! Lycka till! :)

• Wierdo
    Sezzie skrev 2014-04-09 16:07:54 följande:
    Har du någon tillhörighet från din släkting så kan det möjligen vara till hjälp :) Ett gammalt smycke eller något annat. Spännande! Lycka till! :)
    På sätt och vis. När denne släkting dog, åkte jag och köpte ett varsitt halsband åt släktingen och mig. Släktingen bär nu sitt halsband i sin grav och jag har mitt här hemma. Räknas det tro?
  • Sezzie
    Wierdo skrev 2014-04-09 16:10:37 följande:
    På sätt och vis. När denne släkting dog, åkte jag och köpte ett varsitt halsband åt släktingen och mig. Släktingen bär nu sitt halsband i sin grav och jag har mitt här hemma. Räknas det tro?
    Alltid värt ett försök :)
  • Wierdo
    Sezzie skrev 2014-04-09 16:11:26 följande:
    Alltid värt ett försök :)
    Annars har jag lite prylar från släktingen, men ingenting som är litet nog att få med sig diskret. 
  • dessan59

Anteckna allt som hon säger, lite stödord. Sen när ni nästan är klara så kan du fråga lite om det som sas i från början.

Häng inte klader i hallen, utan ta med den in i det rum som du ska vara i. Jag hängde av min jacka i hallen, och dörren stängdes, någon infomerade mediumet med ett telefonsamtal mitt i seansen// Lycka till!!

• Gathehielm

Bär med dig lite skyddande amuletter. Krucifix bruka funka bra.

Kommer förmodligen inte behövas, men man vet aldrig vad som dyker upp.

• R Franklin

Viktigast är att se till att samtalet spelas in, på detta sätt kan du senare gå tillbaka och analysera om mediumet verkligen hade så många "Träffar" som du kommer att få intrycket av när du sitter där.

Dessutom är det alltid en bra ide att läsa på lite om cold reading och Barnum uttalanden

Svar på tråden Ska träffa ett medium - Vad tänka på?