• Redaktör

Har/hade du en gravidförsäkring?

För den som är gravid finns särskilda gravidförsäkringar, som täcker problem som kan uppstå under graviditet och förlossning. Vissa är kostnadsfria och vissa kostar. Har eller hade du en gravidförsäkring? Berätta gärna varför eller varför inte.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har/hade du en gravidförsäkring?
  • babyväntar

Ja jag hade en och den hjälp både mig pch sonen väldigt mycket! Ska även köpa den denna graviditet :)

• Anna Hbg

Jag hade en som jag betalade för och det är jag glad för eftersom den verkligen kom till användning.

• Prutt

Nej, jag minns att jag tittade på det där och att det var väldigt dåliga ersättningar för olika skador. Typ ett par tusen fick man för en sfinkterruptur, till exempel, och någon hundralapp om man hamnade på sjukhus (detta gällde alltså försäkringen man betalar för)

• Anonym (inte orolig)

hade gratis versionen, tyckte inte de man betalar för var nödvändigt 
    (första barnet visste jag inte de fanns, andra barnet var jag inte särskilt orolig för)
    har både personförsäkringar på varje enskild familjemedlem samt olycksfall och tyckte de räckte.
    Och nya medlemmen hade försäkring samma minut hon föddes som då skulle tagit vissa problem.

• samanthaque

tja det första o andra glömde jag teckna gravidförsäkring.. vet inte varför men det sista har jag skaffat mig gravid försäkring såifall om det händer nåt.. betalade 1500kr för det och med framme till barnet är 6 månader , alltså under förlossningen och till ditåt.

Varför jo om det händer nåt , för säkerhetskull man vet ju aldrig vad som händer under förlossningen.

Mvh samantha

• Fantasilös

Jag hade en betalförsäkring från folksam. Kostade 950:- tror jag och jag fick tillbaka 1050(?):- för att jag hade foglossning och 200:- för att jag var på sjukhuset har jag för mig:)

• Lufsan

Ja jag betalade ca 50kr i månaden eller nått sånt. Minns inte exakt. Men jag behövde aldrig ta ut något eller så hade jag kunnat det men visste inte om det. Kommer skaffa det nästa gång också. 

En dag i sänder.
  • Bellsam

Ja med bägge. Barnens kusin hade en gratisförsäkring och tyvärr fick han snart hjärnhinneinflammation med skador som följd. Inget försäkringsbolag vill teckna försäkring för ett "sjukt" barn vilket inte hade varit problem om de tagit en betalförsäkring. Mycket krångel där så jag slipper hellre det och betalar.

• så mycket bättre

Ja jag har haft trygghansas betalförsäkring alla tre gångerna och har/kommer att teckna trygga barnförsäkringen direkt de fötts(/kommer födas)

• Mercurialis

Jag hade en gravidförsäkring som jag betalade för och de pengarna fick jag igen många gånger om.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Majken03

Tecknade betal-försäkringen på Trygg Hansa. Behövde som tur var aldrig nyttja den.

• fluu

Nej. Jag skulle skaffat, men sedan blev det aldrig av.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Insanejane77

Vi hade trygg hansas försäkring när vår dotter dog i magen i v 37 för drygt två år sedan. Vi fick ynka 10 000 som liversättning. Självklart handlade det inte om pengarna för det finns inga pengar i världen som kunde ersätta vårt barn, men summan kändes mer passande om man hade förlorat ett husdjur eller liknande. Jag fick heller ingen ersättning för att jag blivit dödligt sjuk. Men dom har bättre villkor nu för både mamma och barn och vi har valt deras försäkring ännu en gång nu när vi väntar barn igen.

Svar på tråden Har/hade du en gravidförsäkring?