Vilken BH-storlek har du med bystmått på 90-100 cm?
Vilken BH-storlek har du som har ett bystmått på 90-100 cm?
Jag har nämligen en omkrets på 98 cm över brösten och 77 cm under brösten. Jag har BH-storlek 75 A men ändå är kupan för stor...
Vilken BH-storlek har du som har ett bystmått på 90-100 cm?
Jag har nämligen en omkrets på 98 cm över brösten och 77 cm under brösten. Jag har BH-storlek 75 A men ändå är kupan för stor...
Jag har 75 D, ändå är kupan för liten.... Har visserligen 101 cm över brösten, men det var när nog tyckte jag. Måttet säger med andra ord inte så mycket....
83cm under brösten, och 88 över brösten... använder inte ens BH då allt är för stort.
Nej, du måste ha mätt fel, eller ha en felaktigt mätt bh. Eller en modell som inte passar alls för dina bröst. Gå till en underklädesbutik o be om hjälp. Även på vissa twilfit finns duktiga säljare som kan hitta rätt storlek och modell åt dig.
Jag har 95 cm över brösten och har storlek 70F (uppmätt på change)
84 under bysten och ca 106 över, 75h eller 75g.
man ska ju alltid ha ett bandmått på ca 10 cm mindre än det man har mätt upp under bysten,
71 cm under byst, 91 cm över. Har 70 D (eg 65 E, för 70 är ofta för stort). När jag hade 96 runt tuttarna och 73 under hade jag 70 E-F, kunde även ha 65.
beror nog lite på hur bröstkorgen och rygg sluttar, min rygg är väldigt smal och "oatletisk", alltså inte så bred upptill, utan rätt rak. Om man har mer sluttande/bred rygg så utgörs mer av centimetrarna av ryggen. Sedan handlar det om bröstform osv också.