• Dottern

    Påskpresent till mamma

    Hej! Jag är på familjeliv när jag har tråkigt ibland och jag kom inte på någon annanstans att fråga, så jag gör det här! Jag är inte säker på om jag valde rätt kategori, men hur som helst, jag vill ge mamma någon slags present till påsk. Jag hade tänkt att göra en korg som jag ska fylla. Jag ska köpa lite lakrits och lägga i och så ska jag göra en äggkopp som ser ut som en höna. Är det någon mamma (eller någon annan med en bra idé) som har tips på vad jag kan lägga i korgen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-10 18:46
    Så ni vet, jag är tretton år, så inget alltför dyrt eller komplicerat.

  • Svar på tråden Påskpresent till mamma
  • Akua

    En supereduper-uppskattad present till föräldrar är att ge bort sysslor! 
    Gör såhär:
    Ta ett vanligt A4-papper och längst ned klipper du smala remsor (ca 2 cm tjocka) så man kan dra bort en remsa...såsom papper som hänger uppe på te.x ICA kan se ut. 
    På dessa remsor skriver du olika sysslor som du gör och du kan inte säga "nej" när de drar en sådan här remsa ;) Exempel på sysslor är: Gå ut med sopor, damsug lägenheten, vik tvätt, diska, laga mat, massage, kratta gräsmattan, baka gofika, putsa fönster, rengör ugnen, se min favoritfilm med mig....


    Sen kan du pynta detta papper hur mycket du vill och göra den snygg och speciell! Jag lovar, din mamma kommer älska detta...det gjorde min! Min mamma fick detta i julklapp i några år :D

  • Dottern

    Tack för tipset, men grejen är att jag gav just det till henne i födelsedagspresent, så jag vill gärna ge henne något annat!

  • Akua
    Jag är trådstartaren skrev 2014-04-14 20:09:14 följande:
    Hej! Jag skulle bara säga att jag nu har flätat en korg av papper. I den ska jag lägga en hemmagjord äggkopp, två askar lakrits och en irish Cream-godis.

    Låter ju jättebra!!!
  • nozpa

    Min mamma ska få ett påskägg, eller ja, ett halvt påskägg med en planterad blomma i. :) Sedan blir det muffins med påskdekoration.
    Kostar inte många kronor. :)

Svar på tråden Påskpresent till mamma