• MalinEddie

    Nån som har haft kalas på lekland?

    Vår dotter fyller i början av maj och vi har börjat tänka på hennes kalas och träffade en bekant igår som hade haft sitt barns kalas på ett lekland och var så nöjd. Vi har inte kollat upp något än när det gäller pris och vad som ingår osv. Det skulle dock vara intressant att höra hur ni upplevde det.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Svar på tråden Nån som har haft kalas på lekland?
  • Dixie

    vi hade en gång när sonen fyllde 8 år - och jag är sååå glad att vi inte har haft det tidigare - 8 åringar känns som man kan lita på och de vet var de ska gå om något händer, jag hade aldrig velat ansvara för 10st 5 åringar på ett sådant kalas…….. barnen tyckte det var jättekul, men jag tyckte mest det var jobbigt, mycket barn, hög ljudvolym etc 

  • MalinEddie
    Dixie skrev 2014-04-10 22:45:58 följande:
    vi hade en gång när sonen fyllde 8 år - och jag är sååå glad att vi inte har haft det tidigare - 8 åringar känns som man kan lita på och de vet var de ska gå om något händer, jag hade aldrig velat ansvara för 10st 5 åringar på ett sådant kalas…….. barnen tyckte det var jättekul, men jag tyckte mest det var jobbigt, mycket barn, hög ljudvolym etc 
    Tack för ditt svar! Vår dotter fyller 7 år kan tilläggas.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

    Har skickat en förfrågan till leklandet nu. Känner att jag kan acceptera priset för vad man får. Känner också att jag kanske bör prata med andra föräldrar innan då det inte är i vår stad utan en mil bort. Vi får seGlad


    Avskyr CIO-metoder.
  • Schna

    Ja, ett 6-årskalas. Vi bjöd bara några stycken och föräldrarna var med. Skriv på inbjudningskortet att ni önskar att föräldrarna är med.


    It takes a fool to remain sane
  • MalinEddie
    Schna skrev 2014-04-11 01:01:00 följande:
    Ja, ett 6-årskalas. Vi bjöd bara några stycken och föräldrarna var med. Skriv på inbjudningskortet att ni önskar att föräldrarna är med.
    Krävs det tror du? På andra kalas är föräldrarna aldrig med.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

    Jag tänker att vi får hålla kolla på dem. Lite naivt kanske?:) Det är dock ett litet lekland i en liten stad vilket kanske spelar in.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Schna
    MalinEddie skrev 2014-04-11 01:06:33 följande:
    Krävs det tror du? På andra kalas är föräldrarna aldrig med.

    Vi har varit på badhus-kalas med, då var föräldrarna tvugna att vara med. Leklandet är väl inte riktigt lika farligt, men inte har man en chans att ha koll på 10 ungar i en klätterställning på 7 våningar? Jag har inte ens koll på två, de springer åt olika håll och sen får jag bara hoppas att de klarar sig Ett alternativ är att ni skriver att ni inte kommer kunna ha koll på alla barnen och att föräldrarna får avgöra om de behöver vara med eller inte. De känner ju sina barn.
    It takes a fool to remain sane
  • Radhuspinglan

    Jag hade valt att vara med som förälder. Tror att den som håller i kalaset får lägga till typ 10-15 kr för varje vuxen (för kaffe typ).

  • Schna
    Radhuspinglan skrev 2014-04-11 02:54:38 följande:
    Jag hade valt att vara med som förälder. Tror att den som håller i kalaset får lägga till typ 10-15 kr för varje vuxen (för kaffe typ).

    På vårt lekland var det gratis kaffe för föräldrar, så det är lite olika.
    It takes a fool to remain sane
  • Radhuspinglan
    Schna skrev 2014-04-11 02:59:38 följande:
    På vårt lekland var det gratis kaffe för föräldrar, så det är lite olika.
    It takes a fool to remain sane

    Ja, sorry, jag kan ha skrivit fel. Jag var väldigt trött då jag skrev. Jag syftade på Junibacken. Ser det som ett lekland - men nu när jag säger ordet, så förstår jag vad ni menar med lekland. :)
Svar på tråden Nån som har haft kalas på lekland?