• Jojo 28

Är det någon som har opererat sig för att man inte kan hålla tätt????

Som min fråga lyder så vill jag komma i kontaktmed dem som har gjort det. Ska själv göra den operationen på onsdag nästa vecka. Dem ska sätta in en slynga under urinblåsan och fästa den sedan i bukväggen eller slidväggen kommer inte ihåg..

Nu undrar jag hur ni har mått efter?
    har operationen lyckats?
    Har ni några problem efter operationen?

Ska bli sövd vill inte vara vaken.

Kvh Johanna

• Svar på tråden Är det någon som har opererat sig för att man inte kan hålla tätt????
  • Anonym (Läckaren)

ingen som kan svara? Undrar oxå, har själv problem med urinläckning. Du, trådstartare, hur stora problem har du? Hur kom du fram till att göra en operation? Har du gjort knipövningar? Hjälpte det ej?

• Jojo 28

Hej läckaren.. Jag har haft mina problem sedan jag var 6år. Då började det med att jag inte kunde kontrollera min blåsa när pappa busade med mig. Det höll i sig ett tag. Var hos skolläkaren men han sa att det skulle växa bort, men han hade fel...

Det va ganska lugnt sedan under tonåren, fick ca 6st urinvägsinflammationer på 5månader.. När jag gick på gymnasiet så gjorde jag ett arbete om ansträngningsinkontinens och det stämde precis på mig. Så när vi disskuterade mitt ämne så sa jag att det var en kompis till mig som led av detta, men min lärare genomskådade mig. Då började mina utredningar. Händer tom en gång att jag kissade ner mig på gymnasiet..

När jag väl hade gjort undersökningarna så skulle jag få träffa en uroterapeft. Hon skulle kolla om jag hade några bäckenmuskler, men thji fick hon. Hon kände dem knappt. Jag fick prova några kulor från apoteket med olkia tyngder i men dem bara trillade ut. Det sista allternativet var att sätta TNS i "muttan" och då sa jag stopp det vill jag inte..

Sedan när jag var 25 fick jag mitt första barn och då blev det värre, kan inte direkt busa med noah som är 3½ år. Kom då o kontakt med en läkare på kvinnokliniken som då tyckte att jag var alldeles för ung för att ha sådana problem. Han var villig att göra denna operation på mig men han ville inte göra den förrän jag hade fått mina barn och hur lätt är det att veta hur många barn man vill ha när man är 26år..

05 så fick jag mitt andra barn 28år gammal och då ringde min läkare upp mig igen och frågade hur det var med mig av en ren slump. Då talade jag om att jag hade fått mitt andra barn och var redo att lägga mig på operationsbordet, men då ville inte han söva mig utan jag skulle bara vara lokalbedövad. NEJ tack sa jag och bytte sjukhus..

Kom i kontakt med en helt underbar manlig läkare (han var manlig den andra oxå). Jag fick göra om undersökningarna för honom. En undersökning var att han skulle fylla min blåsa med vätska sedan fick jag hosta (och då hör till sakern att jag inte var förkyld, för då är det värre). När jag hostade så kom det en stråle, sedan fick jag hosta igen men då hade han fingrarna inne och han lyfte upp blåsan och då läckte jag inte. ¨Så då bestämdes det att jag skulle få en tid för operation och den ska bli av på onsdag den 15feb..

Ha du mer fråga skriv till mig. Mvh Johanna

• Anonym (kissig)

Jag kissar också på mig. Måste ha blöja.

• Anonym (min mamma)

Min mamma har gjort operationen för några månader sedan. Hon kunde inte ens gå fort utan att kissa ner sig... Efter operationen mår hon JÄTTEBRA. Kissar inte ner sig någonting alls.

Hon är väldigt nöjd med resultatet och känner det som att hon fått sitt liv tillbaka.

• Anonym (kissig)

I så fall vill jag också opereras. Är så trött på att rulta runt i blöjor som en baby.

• Anonym (Läckaren)

Intressant att läsa. Sådana problem har jag dock inte, kan läcka lite ibland. Så en operation känns ej rätt i nuläget. Men jag ska kämpa på med mina knipövningar. Bra att du får hjälp trådstartare.

• Anonym

Jag har opererat mig för 1 år sen! Jag låg inne en dag.Det tar lite tid att komma igång med kisseriet efteråt,och det vill de ska fungera innan man åker hem...
    Inga ärr efteråt direkt....eller de synt knappt iaf! Det är ca 1 mm på varje sida ungefär under bikinilinjen.
    Läkaren sa att det inte alls är så att ALLA kan bli återställda efter en förlossning med hjälp av knipövningar....så han tyckte det var dumt att jag väntat så länge!
    Jag önskar också att jag gjort den för länge sen,för det var inte alls svårt!

• susanneethel

Du som går och lider av urinläckage- sök hjälp! Det finns hjälp! Du ska absolut inte behöva gå med blöjor. Det finns träningsprogram/sjukgymnastik och så om inte operation är befogat.

• Jojo 28

jag får inte operera mig på onsdag för jag är förkyld det kan bli komplikationer med andningen då... så nu får jag väntar ytterligare 2veckor..

• Jojo 28

Kissig, sök dig till kvinnokliniken eller en uroterapeft på ditt sjukhus.. Eller kontakta vårdcentralen...

Svar på tråden Är det någon som har opererat sig för att man inte kan hålla tätt????