Hej läckaren.. Jag har haft mina problem sedan jag var 6år. Då började det med att jag inte kunde kontrollera min blåsa när pappa busade med mig. Det höll i sig ett tag. Var hos skolläkaren men han sa att det skulle växa bort, men han hade fel...
Det va ganska lugnt sedan under tonåren, fick ca 6st urinvägsinflammationer på 5månader.. När jag gick på gymnasiet så gjorde jag ett arbete om ansträngningsinkontinens och det stämde precis på mig. Så när vi disskuterade mitt ämne så sa jag att det var en kompis till mig som led av detta, men min lärare genomskådade mig. Då började mina utredningar. Händer tom en gång att jag kissade ner mig på gymnasiet..
När jag väl hade gjort undersökningarna så skulle jag få träffa en uroterapeft. Hon skulle kolla om jag hade några bäckenmuskler, men thji fick hon. Hon kände dem knappt. Jag fick prova några kulor från apoteket med olkia tyngder i men dem bara trillade ut. Det sista allternativet var att sätta TNS i "muttan" och då sa jag stopp det vill jag inte..
Sedan när jag var 25 fick jag mitt första barn och då blev det värre, kan inte direkt busa med noah som är 3½ år. Kom då o kontakt med en läkare på kvinnokliniken som då tyckte att jag var alldeles för ung för att ha sådana problem. Han var villig att göra denna operation på mig men han ville inte göra den förrän jag hade fått mina barn och hur lätt är det att veta hur många barn man vill ha när man är 26år..
05 så fick jag mitt andra barn 28år gammal och då ringde min läkare upp mig igen och frågade hur det var med mig av en ren slump. Då talade jag om att jag hade fått mitt andra barn och var redo att lägga mig på operationsbordet, men då ville inte han söva mig utan jag skulle bara vara lokalbedövad. NEJ tack sa jag och bytte sjukhus..
Kom i kontakt med en helt underbar manlig läkare (han var manlig den andra oxå). Jag fick göra om undersökningarna för honom. En undersökning var att han skulle fylla min blåsa med vätska sedan fick jag hosta (och då hör till sakern att jag inte var förkyld, för då är det värre). När jag hostade så kom det en stråle, sedan fick jag hosta igen men då hade han fingrarna inne och han lyfte upp blåsan och då läckte jag inte. ¨Så då bestämdes det att jag skulle få en tid för operation och den ska bli av på onsdag den 15feb..
Ha du mer fråga skriv till mig. Mvh Johanna