• MarinaT

tjärschampoo vid psoriasis

Har någon provat tjärschampo vid psoriasis i så fall vilken sort och har det hjälpt?
    Jag har haft psoriasis i 15år nu och värst är
    Hårbotten söker desperat efter hjälp! Tror på tjära!

• Svar på tråden tjärschampoo vid psoriasis
  • Osku
    MarinaT skrev 2014-04-10 22:52:35 följande:
    Har någon provat tjärschampo vid psoriasis i så fall vilken sort och har det hjälpt? Jag har haft psoriasis i 15år nu och värst är Hårbotten söker desperat efter hjälp! Tror på tjära!
    Hej Marina

Jag använde tjärschampo förut, då jag hade hår :) , och ja det fungerar!
    Dock är det svårt att få tag i riktig tjärschampo idag. Vet att många köper tjärschampo för djur, tex hund eller hästar, kommer inte ihåg några namn just nu. Det är samma schampon som förut användes av människor, men nu får man inte sälja dessa till folk längre p g a forskningen av dess alla biverkningar inte är kartlagda.
    Men det finns andra typer av schampon som fungerar nästan lika bra. Sedan så hjälper det att sola med UVB-lampor. Kan vara svårt att komma åt hårbotten med ljuset men det finns speciella lampor för det.

Vet inte om jag får länka här men jag provar, www.psoriasishjalpen.se där finns både schampon och lampor, och förhoppningsvis snart även tjärschampo om allt går bra.

Mvh
    Osku
    www.psoriasishjälpen.se
  • chili choklad

Jag har testat bra produkter mot eksem och hårbotten, som psoriasishjälpen har testat och rekommenderat. Det är visst prisbelönta psoriasis/eksem produkter som är framtagen, av dermatologer med en komplett serie med  mot både hårbotten, ansiktet och kroppen mm.   

Psorioderm innehåller naturliga oljor och E-vitaminer och har minskat min användning, av mediciner och krämer med många bieffekter.  Jag tröttnade på att aldrig bli bättre och bristande intresse och förståelse som många läkare har haft mot mina problem.
    Jag började med använda Psorioderm mot psoriasis/eksem i hårbotten och fick så bra resultat att jag köpte både krämer, dusch gel och bodylotion, vilket äntligen gav jättebra resultat för övriga kroppen. Det fungerade verkligen på mig och rekommendera verkligen dom. Produkterna finns på   
    butik.psoriasishjalpen.se/kramsalva/psorioderm/

Svar på tråden tjärschampoo vid psoriasis