• Nyfikeeen

kan man ta gravtest på kvällen? HJÄLP!

Heej alla nattugglor!
    Jag har bim på lördag men jag har två graviditetstest liggande hemma och det börjar klia lite i fingrarna...kan man testa redan nu, dels för att det är bim-2 (snart bim-1) och dels för att det är kväll?
    Påverkar morgon/kvälls urin resultatet????

Tack på förhand gullisar!!!!!

• Svar på tråden kan man ta gravtest på kvällen? HJÄLP!
  • Flisan79

Om du har lyckats hålla dig några timmar kan du få ett resultat. Att man föredrar morgonurinet är ju för att det är så koncentrerat få man inte kissar på länge.

Alla plussar inte innan bim så det är en chansning. Men man kan absolut göra det så det är upp till dig

• Nyfikeeen
    Flisan79 skrev 2014-04-10 23:50:25 följande:

Om du har lyckats hålla dig några timmar kan du få ett resultat. Att man föredrar morgonurinet är ju för att det är så koncentrerat få man inte kissar på länge.

Alla plussar inte innan bim så det är en chansning. Men man kan absolut göra det så det är upp till dig smile5.gif

Tack för infon!:) tänker sitta vaken och hålla mig till 02 tänkte jag å testa då:D
  • tjockobbe

Du kan ta test närsomhelst på dagen. Att de säger morgonurin är för att då har man oftast inte varit på toa på många timmar och urinet är mer koncentrerat än annars. Folk säger sen att man ska hålla sig minst 2 timmar om man ska testa på dagen/kvällen, jag tror mer på 4 för att det ska ge ett så bra resultat som möjligt.

Vera 130923 <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Nyfikeeen
    tjockobbe skrev 2014-04-11 10:32:58 följande:

Du kan ta test närsomhelst på dagen. Att de säger morgonurin är för att då har man oftast inte varit på toa på många timmar och urinet är mer koncentrerat än annars. Folk säger sen att man ska hålla sig minst 2 timmar om man ska testa på dagen/kvällen, jag tror mer på 4 för att det ska ge ett så bra resultat som möjligt.

Vera 130923 <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
    Tack så mycket! Mitt visade dock negativt...:(

Men håller hoppet uppe pga att BIM är först imorgon:)
Svar på tråden kan man ta gravtest på kvällen? HJÄLP!