Vad kostar besök hos KK akut?
Åkte akut till Lund då jag hade ont och blödningar. Fick nu en faktura på 450kr. Tycker det är hutlöst för väntetid på fem timmar och en undersökning som tog max fem minuter. Vad har ni betalat?
Åkte akut till Lund då jag hade ont och blödningar. Fick nu en faktura på 450kr. Tycker det är hutlöst för väntetid på fem timmar och en undersökning som tog max fem minuter. Vad har ni betalat?
Det är ju landstinget som sätter priserna. Självklart ska det kosta att söka akut. Kanske folk tänker efter lite innan de sätter sig på akuten då. Och det kanske kapar köperna? Om det varit kostnadsfritt hade du kanske fått sitta 16 timmar?
Jag fick intr betala något alls när jag en gång åkte in pga höga hjärtljud och en gång pga minskade fosterrörelser.. Lund båda gångerna!
Jag har betalat samma summa som du eftersom jag vid akutbesök också fått uppsöka Lunds lasarett. Helt ok summa för min del. Betalar gärna ytterligare en femhundring om det kan kapa köerna.
Jag jobbar på sjukhuset i Lund och akutbesök kostar 450 kr. Det beror på att man vill att folk inte ska söka akuten i första hand utan först vända sig till sin vårdcentral.
300 kostar det här i Linköping
Märkligt att jag inte behövde betala när kag som gravid besökte kk akut.
.
Jag fick intr betala något alls när jag en gång åkte in pga höga hjärtljud och en gång pga minskade fosterrörelser.. Lund båda gångerna!
Jag var på kk akuten minst en gång, blev hänvisad dit av min bm (hon ringde in och förvarnade dem) pga för höga hjärtljud.
När jag åkt in för minskade fosterrörelser har jag inte heller betalt.