Märkliga blåmärken
Hej på er!
Har under en tid nu lagt märke till att det ploppar upp blåmärken främst på mina ben. Och idag vaknade jag upp av att jag hade ett på underarmen. Och kan garantera till 100 att jag inte slagit i mig då det knappt gör ont när jag trycker på det, det är lite ömt bara.
Grejen är att, blåmärkena är inte ens "blåa" utan dem är alltid brun/gula när jag upptäcker dem. Vissa gånger har jag haft på rumpan och vissa gånger har dem vart ganska stora, men dem jag har nu på kroppen är ungefär lika stora som en enkrona och är oftast bak på vaden.
Dum som jag är, så har jag googlat leukemi och sitter och darrar för jag är så nervös ifall det faktiskt är det. Jag gjorde ett blodprov för ett årsedan där läkaren ringde och sa att jag hade blodbrist, fick ta ett nytt blodprov och då var det stabilt. Tog även ett blodprov och ekg på hjärtat för ca 1 månad sedan (av andra skäl) och det visade inget heller.
Men jag har även börjat märka att jag blöder mer i munnen när jag borstar tänderna, visst att man kan blöda nångång när man borstat för hårt eller missat borsta nån dag. Men nu är det varje gång jag borstar tänderna. Samt jag har känt nån slags molande huvudvärk när jag vaknar upp på morgonen. Jag är ärligt talat livrädd och har ringt vc men dem har inte telfontid förens om ca 2 timmar. Så jag frågar här, är det någon som vart med om liknande? framförallt okända blåmärken?
Mvh livrädd