Utköp?
Hej. Jag jobbar som undersköterska på ett stort sjukhus där jag under min anställning utvecklat en ganska så svår astma pga sjukahus (SBS). Jag har tidigare varit sjukskriven pga detta men återgick till arbetet då jag inte tyckte att jag skulle drabbas ekonomiskt pga detta, eftersom jag inte är sjuk. Tog sedan tjänstledigt för att gå en utbildning där jag skolade om mig till ett annat yrke men då jag var klar med utbildningen så dök den branchen och det blev svårt att få jobb och återgick då till mitt arbete. Nu har jag i 1 årstid kämpat med Astman och blivit tvungen att medicinera hårt under arbetstid för att klara av att jobba. För ca 1 månad sedan så begärde jag att bli omplacerad och fick då börja på en annan avdelning. Väl där så fortsatte jag ha astma och är nu sjukskriven pga detta igen. Har nu begärt ett rehab möte försatt se vad som kan göras och jag själv är inne på att begära att arbetsgivaren löser/köper ut mig.. Är det orimligt? Vad kan jag begära? Jag skulle vilja komplettera min tidigare utb. Är det rimligt att kräva att arbetsgivaren betalar min utbildning samt "lön" under utbildningen?