• Äldre 11 Apr 16:27
    2515 visningar
    4 svar
    4
    2515

    Testerna innan Insemination

    Om man ska göra insemination hos Storkklinik så ska man göra de här testerna innan 


    Klamydia: cervix-odling eller urin.
    Anti-HIV 1 + 2 (antigen/antikropp )
    Hepatit B: HbsAG och Anti-HBc
    Hepatit C: Anti-HCV-Ab.

    Det är väl bara att man går till en vårdcentral och säger att man vill göra dom eftersom man har haft oskyddat sex flera gånger? Eftersom flera inte vill göra när de vet att man ska till danmark och göra insemination eller har jag fel? Hur har ni gjort?

    Sen vill dom att man testar om man är immun mot röda hund, hur och vart gör man det? 

    Trodde man va tvungen att göra ultraljud med men det var man ju inte :)
  • Svar på tråden Testerna innan Insemination
  • Äldre 11 Apr 16:34
    #1

    Säg inte vad du ska göra. Då är det krångligare..

  • Äldre 11 Apr 16:42
    #2
    Regnbågsfärg skrev 2014-04-11 16:34:57 följande:
    Säg inte vad du ska göra. Då är det krångligare..
    Ah jag tänkte väl det.. men antar att man måste säga något? Så bättre att säga att jag vill kolla för jag haft oskyddat sex? O sen får jag allt godkänt och utskrivet på papper och skickar till dom själv? Räcker det att göra så?
  • Äldre 11 Apr 16:43
    #3

    Eftersom jag har 2 barn sedan tidigare så hade jag bevispapper på immun mot röda hund. Sen gick jag på drop in på hudkliniken på sjukhuset där de gör tester på könssjukdomar. Drog en historia om oskyddat sex och en man som jag träffat som jag ertappat att han knullat runt och var orolig för att ha fått något så jag ville ta prover på allt och få resultat hemskickat. Fick gjort alla tester utom den ena hepatiten men kliniken sa inget om det vid journalsamtalet.

  • Äldre 11 Apr 16:46
    #4
    Inseminera2014 skrev 2014-04-11 16:43:58 följande:
    Eftersom jag har 2 barn sedan tidigare så hade jag bevispapper på immun mot röda hund. Sen gick jag på drop in på hudkliniken på sjukhuset där de gör tester på könssjukdomar. Drog en historia om oskyddat sex och en man som jag träffat som jag ertappat att han knullat runt och var orolig för att ha fått något så jag ville ta prover på allt och få resultat hemskickat. Fick gjort alla tester utom den ena hepatiten men kliniken sa inget om det vid journalsamtalet.
    Tack så mycket, får göra så också! Skrattande Behöver jag bara ha svar på om hur jag gör med Röda hund.
Svar på tråden Testerna innan Insemination