• Pernellis

Libero byxblöja..

Ni som använder Liberos byxblöjor, använder ni dom på natten oxå?? eller använder ni vanliga blöjor då?? Köpte fel typ av blöja när jag var o handlade senast för dom jag skulle ha var slut, men jag tycker att byxblöjan sitter bättre på Robin så jag ska nog fortsätta med dom men vet ej om dom håller tätt på natten därför frågar jag..

• Svar på tråden Libero byxblöja..
  • Bias Dad

våran dotter 2.5 år använder dessa, inga problem här.

• Pernellis

oki då behöver jag inte köpa dubbelt alltså, vad skönt. Hur gammal är din son och hur mycket rör han sig?? Robin är 5 månader och har börjat sitta lite själv och tycker om att stå så vi har köpt en lekstol till honom idag som han förmodligen kommer tillbringa mycket tid i tills han kan gå själv..

• näbben

Min dotter har också det. Nemas problemas. Vi bytte faktiskt till dem då de "vanliga" Discovery läckte jätteofta vid magen

Nu är det problemet borta

• anne h

TS
    Hur gammal min son är? Törs jag tala om det?
    han är 6 år, håller på att lära sig att vara utan blöja alltmer.
    han har haft Pampers Easy up Pants förut (får dem tyvärr inte längre, Libero var det jag hade att välja på) och de är MKT bättre, speciellt om nätterna, men Liberos duger de med i brist på bättre..
    (han har alltså haft dessa byxblöjor sedan han var ca 1 år, en liten 1-åring dock, så jag har lååång erfarenhet av denna typ av blöjor -och andra, har ju tre barn till som använt blöjor i ca 2-2½ år var))

(och nej, jag är inte lat eller hjärndöd som har blöja på min unge, min son är inte som de flesta andra, det mesta tar lite mer tid. )

• Telus

min dotter har byxblöja på dagarna, tyvärr har de ALDRIG klarat att hålla tätt på nätterna. Jag provade senast förra veckan och då var pyajamasen nerkissad. Hon får en flaska välling när hon ska sova och sen får hon en vid 5 på morgonen, blöjan borde klara det. Så jag använder tejpblöja på natten eftersom jag är nöjd med libero annars.

• Telus

Glömde skriva att min dotter är 1 år.

• anne h

Telus
    Hur stor uppsugningsförmåga har den stl ni använder?
    Jag har kollat större blöjor, de klarar ca ½ l och då är det _stora_ blöjor för barn ca 40 kg..
    Med tanke på den mängd som er dotter får på kvällen och morgonen bör ni byta blöja mellan måltiderna, eller missuppfattade jag detta och ni byter vid morgonmålet kl 5?

• Telus

Nä vi byter inte inte blöja på nätterna, vi använder tejpblöja från libero och det fungerar utan problem.

• Amorella

Vår tjej är 10 månader och vi använder Libero Baby & Go (7-11 kg) dygnet runt. Är SUPERNÖJDA med dem! Hon väger strax över 8 kg. De har aldrig läckt, de sitter jättebra och är enkla att ta av och på. Tidigare har vi använt Pampers Baby-Dry eller Libero Discoveruy på natten, men de läckte ofta. Så nog kan man köra byxblöjor även på natten om man vill!

Och vår tjej äter mycket på kvällen och natten - typ som Telus - men Libero Baby & Go klarar det. Vi brukar bara byta om hon blir helt klarvaken.

Svar på tråden Libero byxblöja..